Informatie gezocht

schilder J J vd Wulp

Gepost door B J G Peeren 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilder J J vd Wulp

    25 maart 1999 09:28
    20 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een schilderij, ong. 80x100, olie op doek, voorstellende visserschepen voor havenhoofden, gesigneerd J J v.d. Wulp.
    Kan iemand mij iets meer over de kunstenaar en/of zijn werk vertellen?
    Bij voorbaat dank!
    Bart Peeren.
  • Re: schilder J J vd Wulp

    25 maart 1999 17:22
    : 20 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een schilderij, ong. 80x100, olie op doek, voorstellende visserschepen voor havenhoofden, gesigneerd J J v.d. Wulp.
    : Kan iemand mij iets meer over de kunstenaar en/of zijn werk vertellen?
    : Bij voorbaat dank!
    : Bart Peeren.

    Helaas, in de boeken komt deze schildersnaam niet voor. Ikzelf heb de naam ook nooit op een veiling gezien. Kijk nog eens goed naar de signatuur, kan het niet iets anders zijn ?
  • Re: schilder J J vd Wulp

    21 mei 2000 21:29
    : : 20 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een schilderij, ong. 80x100, olie op doek, voorstellende visserschepen voor havenhoofden, gesigneerd J J v.d. Wulp.
    : : Kan iemand mij iets meer over de kunstenaar en/of zijn werk vertellen?
    : : Bij voorbaat dank!
    : : Bart Peeren.
    :
    : Helaas, in de boeken komt deze schildersnaam niet voor. Ikzelf heb de naam ook nooit op een veiling gezien. Kijk nog eens goed naar de signatuur, kan het niet iets anders zijn ?
    Antwoord Peter Schipper:
    Bij ons in het museum te Zaltbommel hangt inderdaad een schilderij, voorstellende een gezicht op Zaltbommel. Het draagt dezelfde signatuur als uw schilderij. Helaas kan ik u niet meer details verschaffen, dan dat het werk rond 1900 is gemaakt. Het precieze jaartal heb ik nu even niet voorhanden, maar kan ik wel verschaffen.

  • Re: schilder J J vd Wulp

    20 mei 2001 18:35
    : : : 20 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een schilderij, ong. 80x100, olie op doek, voorstellende visserschepen voor havenhoofden, gesigneerd J J v.d. Wulp.
    : : : Kan iemand mij iets meer over de kunstenaar en/of zijn werk vertellen?
    : : : Bij voorbaat dank!
    : : : Bart Peeren.
    : :
    : : Helaas, in de boeken komt deze schildersnaam niet voor. Ikzelf heb de naam ook nooit op een veiling gezien. Kijk nog eens goed naar de signatuur, kan het niet iets anders zijn ?
    : Antwoord Peter Schipper:
    : Bij ons in het museum te Zaltbommel hangt inderdaad een schilderij, voorstellende een gezicht op Zaltbommel. Het draagt dezelfde signatuur als uw schilderij. Helaas kan ik u niet meer details verschaffen, dan dat het werk rond 1900 is gemaakt. Het precieze jaartal heb ik nu even niet voorhanden, maar kan ik wel verschaffen.
    Uit de analen weet ik dat mijn vaders Vader een broer had die Jacobus Johannes van der Wulp heet.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.