Informatie gezocht

museum als leeromgeving

Gepost door Marcel van Riessen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • museum als leeromgeving

    02 oktober 2000 14:54
    L.S.,
    Onderwijstijdschrift Didaktief & School wil volgend jaar een themanummer uitbrengen over 'het museum als leeromgeving'. Met artikelen over museumdidactiek en kaders over opmerkelijke didactische vondsten in musea.
    Natuurlijk hebben wij, als redactie, hiervoor al e.e.a. verzameld, maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom.
    Wie heeft suggesties?
    Met vriendelijke groet,
    Marcel van Riessen,
    redactie Didaktief & School
  • Re: museum als leeromgeving

    08 oktober 2000 19:13
    Het is een onderwerp waar Frans Smolders en ik in het voorbije jaar een workshop voor ontworpen hebben.
    Ik ben graag bereid om samen met Frans (maar hem moet ik nog vragen)
    daaarover een gesprek te hebben.
    Met vr. groet Ben van Gool
    Ik ben adviseur via mijn bureau iMPACT Advies o.a. voor science centra.


    : Natuurlijk hebben wij, als redactie, hiervoor al e.e.a. verzameld, maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom.
    : Wie heeft suggesties?
    : Met vriendelijke groet,
    : Marcel van Riessen,
    : redactie Didaktief & School
  • Re: museum als leeromgeving

    13 november 2000 21:17
    Ik ga jaarlijks met mijn kleuters uit de derde kleuterklas naar het Begijnhofmuseum te Hoogstraten, België. Er is jaarlijks een andere tentoonstelling die ze steeds op originele en kindvriendelijke wijze naar voor brengen. Steeds bereid tot meer info via bovenstaan mail-adres.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.