Informatie gezocht

oude schilderijen (+- jaren 1600...)

Gepost door Andre Beuckelaere 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • oude schilderijen (+- jaren 1600...)

    16 oktober 2000 21:37
    Mijn vader is in het bezit van een schilderij van Ferdinand Bol(1616-1680) "Portret van een vrouw met kraag" en van een schilderij van Judith Leyster (1600-1660), nl "Vrolijk gezelschap". Hij wil deze graag verkopen, maar gezien het hollandse schilders zijn is er misschien in Nerderland meer interesse vanwege musea; de vraag is alleen tot wie moet hij zich richten voor verdere info, voor he opsturen van foto's/certificaten, ed.?
    Graag een beetje hulp.
    Dank bij voorbaat,
    Andre
  • antwoord

    18 oktober 2000 09:50
    : Mijn vader is in het bezit van een schilderij van Ferdinand Bol(1616-1680) "Portret van een vrouw met kraag" en van een schilderij van Judith Leyster (1600-1660), nl "Vrolijk gezelschap". Hij wil deze graag verkopen, maar gezien het hollandse schilders zijn is er misschien in Nerderland meer interesse vanwege musea; de vraag is alleen tot wie moet hij zich richten voor verdere info, voor he opsturen van foto's/certificaten, ed.?
    : Graag een beetje hulp.
    : Dank bij voorbaat,
    : Andre
    ----
    ----
    Ik raad je aan kontakt optenemen met de toonaangevende veilinghuizen voor dit soort schilderijen t.w.:
    Christie's of Sotheby's, beiden in Amsterdam. Daar zijn experts aanwezig die een richtprijs kunnen noemen en een onderlimiet afgeven voor als je het schilderij bij hun wilt veilen.
    Gerrit Heemskerk

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.