Te koop gevraagd / aangeboden

Sjoerd de Vries

Gepost door pypma 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Sjoerd de Vries

    15 juni 2009 19:18
    Beste kunstliefhebbers,

    Ik ben sinds kort in het bezit gekomen van een schilderij geschilderd door Sjoerd de Vries. Nu is dit niet de bekende schilder uit Friesland, die o.a. een schilderij van de burgemeester Brandsma schilderde. Ik kan verder niets over deze Sjoerd de Vries vinden. Wie kan mij helpen. Het schilderij stelt een dijkhuisje voor, waarschijnlijk bij Oude of Nieuwebildtdijk.
  • Re: Sjoerd de Vries

    18 juli 2009 10:45
    Mijn vader Sjoerd de vries 1907 1987
    kunstschilder te haarlem zou de maker
    kunnen zijn.
    werken zijn oa in het bezit van het franshals
    museum.
    aan genaam andreas de vries
  • Re: Sjoerd de Vries

    20 juli 2009 22:37
    Bedankt voor deze informatie. Ik heb navraag gedaan bij het Frans Hals museum en ben benieuwd of ik zo wat meer duidelijkheid krijg.


    Met vriendelijke groet,
    Pieter Ypma

  • Re: Sjoerd de Vries

    20 juli 2009 22:41
    Beste Andreas,

    Zoals je ziet heb ik een foto van het schilderij bijgevoegd. Wellicht brengt dat wat duidelijkheid.

    Met vriendelijke groet,
    Pieter Ypma
  • Re: Sjoerd de Vries

    12 augustus 2009 06:56
    Als je een foto kan maken zonder schittering rechts onderin kan ik mogelijk de handtekening zien .
    dank je andreas.
  • Re: Sjoerd de Vries

    12 augustus 2009 20:37
    Bijgaand heb ik een foto van een gedeelte van het schilderij gedaan. Dit is rechtsonder. De handtekening is volgens mij nu duidelijk te zien.
  • Re: Sjoerd de Vries

    13 oktober 2009 15:08
    schilder sjoerd de vries uit emmeloord.
    in de leeuwarder-courant ( bijlage) van 8-04-1983 staat een uitgebreid artikel over deze schilder.
    (www.archiefleeuwardercourant.nl)
    sjoerd is geboren op 26-11-1909 te franeker.
    mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel

    vriendelijk groetend, douwe bosma
  • Re: Sjoerd de Vries

    17 oktober 2009 16:14
    Beste Douwe,

    Bedankt voor je info. Heb het artikel er bij gezocht en het kan niet missen of dit is de schilder van mijn schilderij. Heb het artikel uitgeprint en bij het schilderij gevoegd. Dan weet het nageslacht er ook van. Nogmaals dank er voor.
    Groeten Pieter
  • Re: Sjoerd de Vries

    16 augustus 2018 16:38
    Geachte heer De Vries,

    Denk dat ik ook een schilderij van uw vader in mijn bezit heb.

    Het is een schilderij wat mijn ouders bij een kunsthandel in Amsterdam hebben gekocht en waar de Westertoren op is afgebeeld. Het heeft altijd in onze woonkamer gehangen. Het is een mooi schilderij.

    Misschien dat u het wel leuk vindt om te weten / een afbeelding van het schilderij te zien.

    Met vriendelijke groet,

    Jaap - Jan Huisveld

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.