Te koop gevraagd / aangeboden

Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

Gepost door Joyce 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    19 oktober 2009 12:22

    Schilderij van EYBERGEN, A.J. van
    (Pseudoniem: C. Bouter)
    (geb. Gouda 1888 - overl. Den Haag 1966)

    In 1926 op veiling in Leeuwarden gekocht en sindsdien in familiebezit.
    maten schilderij excl. lijst +/- 40 X 50 cm



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/10/2009 15:07 door Joyce.
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    17 juni 2012 00:06
    Hello,Please contact me with more information about the artist,thanks.This is a photo of another work of A.J Eybergen bought by my Grandfather in Holland. The wooden frame is decorated with a plaster texture which is chipping slowly.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2012 08:09 door Gary00.
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    10 november 2013 10:44
    Ik heb een schilderij in mijn bezit van A.J. van Eybergen, een stilleven tinnen vaas met bloemen.
    Ik heb dit schilderij in de jaren '80 gekregen van de weduwe van deze schilder. Hij woonde op het laatst in Rotterdam zuid. (tuindorp Vreewijk)
    Er zijn van deze schilder nog enkele schilderijen in mijn familie aanwezig. O.a. een zgn. schillenmeisje die in een keuken appels staat te schillen. Verder ook een boeren interieur met moeder en kind in een wieg bij de kachel.
    Voor zover mij bekend verkocht deze schilder zijn schilderijen aan de Rotterdamse kunsthandel Koch en kon hij hiermee ruimschoots zijn drankbehoefte mee betalen.
    Een andere (echte ?) naam van deze schilder herinner ik mij als "Te Velthuis". Hij was referendaris bij de Gemeente Rotterdam.
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    19 september 2021 08:57
    Hallo

    Ik heb ook een schilderij van Jan van Eijbergen. Mijn overgroot opa had een sigarenzaak op de Strevelsweg in Rotterdam en de schilder kocht altijd dure sigaren maar kon het niet meer betalen en heeft dit toen voor mijn overgrootopa geschilderd.

    Ik wil het verkopen maar weet iemand de waarde danwel hoe dat aan te pakken?
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    19 september 2021 17:53
    Leuk dat je reageert! Kun je een detailfoto van de handtekening maken? Dan kan ik die vergelijken met die op mijn schilderij.
    Waarschijnlijk hebben de schilderijen van hem niet echt grote waarde. Maar ik kwam als kind vaak bij hem en na zijn overlijden heb ik nog lang contact gehad met zijn weduwe.
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    20 september 2021 17:43
    Leuk dat je ook nog reageert. Dat had ik niet verwacht na zo een tijd.
    Ik heb een taxateur gevraagd intussen naar de waarde. Is idd niet heel veel.
    Weet je misschien iemand die interesse heeft. Ik vind het ook zonde om zo weg te doen.
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    20 september 2021 17:46
    Hi
    Look at my picture. It is almost the same as yours!
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    20 september 2021 20:14
    Hallo Sandra (?),
    Bedankt voor je afbeelding van de signature. Het is inderdaad exact de zelfde, dus we kunnen zeggen dat we het over de zelfde man hebben. Ik ben in 1949 geboren.
    Ik woonde in de jaren 50 in de Sparrendaal. De heer en mevr. te Velthuis woonden in de Dennendaal. Ze hadden één zoon.
    Hij schilderde onder de naam v. Eybergen en verkocht ze om, naast zijn riant inkomen, over voldoende middelen te beschikken om zijn drankverslaving te bekostigen. Hij is eind jaren 50 gestorven en ik heb daarna heel lang contact gehouden met zijn weduwe, ik noemde haar tante Velthuis. een onmogelijk mens om mee om te gaan. Maar ze was eenzaam en ik trok me haar leed aan. Gek eigenlijk, ik was een knulletje van 10 en ik haalde voor haar boodschappen, ging met haar kat naar de dierenarts, maakte haar stoep schoon enz. En iedere keer kreeg ik op mijn duvel van haar want het was nooit goed wat ik deed.
    Uiteindelijk ben ik verhuisd en toen ik in 1974 trouwde heeft ze me nog dit schilderij geschonken. Kort daarna is ze overleden.
    Er zijn nog drie schilderijen in onze familie, twee bij mijn oudste broer en een bij mijn zus. Voor mij heeft het schilderij wat ik heb een emotionele waarde gezien de rare geschiedenis die ik met haar had. Ik doe het in elk geval niet weg.
    Ik zal voor jou eens informeren bij mijn (8) broers en zussen of er iemand interessen heeft. Binnenkort hebben we weer familiebijeenkomst. Mag ik vragen of je een bedrag in je hoofd heb wat je voor het schilderij wil hebben?
    Ik hoor het wel van je. Je mag me ook mailen naar rienkop@ziggo.nl
    Vriendelijke groeten,
    Rien Kop
  • Re: Te koop: schilderij van A.J. van Eybergen

    24 september 2021 06:11
    Ik heb u een mail gestuurd.
    Gr sandra

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.