Te koop gevraagd / aangeboden

Te koop aangeboden - Jan Korthals - tekening / schilderij

Gepost door RenE1973 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Te koop aangeboden - Jan Korthals - tekening / schilderij

    17 oktober 2020 20:12
    Ik bied te koop aan een tekening / schilderij van Jan Korthals. De tekening / schilderij laat een Amsterdamse straat zien met op de achtergrond, volgens mij de Oude Kerk.
    De tekening heeft een houten lijst met glas ervoor wat gedaan is door lijstenmaker Barth Larson Juhl. Mijn schatting is dat dit werk zo rond de jaren '40 van de vorige eeuw is, echter kan ik daar niets met zekerheid over zeggen.

    Op de achterkant staat een plaatje van 'Kunsthandel Gebroeders Koch' uit Rotterdam.

    De afmetingen zijn: H34cm/B28cm/1130Gr

    Het papier lijkt mij ietswat vergeelt te zijn. Ik heb hier een verstand van en hoop dat iemand hier een mooi bod voor wil doen.
  • Re: Te koop aangeboden - Jan Korthals - tekening / schilderij

    17 oktober 2020 20:26
    Heb u nu het origineel of een offsetdruk?

    www.beeldbankgroningen.nl/beelden/detail/b723fb97-3c5a-4b8e-28f7-8a218ea345b6
  • Re: Te koop aangeboden - Jan Korthals - tekening / schilderij

    17 oktober 2020 20:30
    Ik verwacht dat ik het origineel heb...... maar ik ben geen kenner. Kunt u mij uitleggen hoe ik dat kan zien?
    Wilt u het zelf komen zien en beoordelen? Dan kunnen we altijd een afspraak maken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.