Te koop gevraagd / aangeboden

J.L. Kleintjes

Gepost door buisman 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • J.L. Kleintjes

    20 juni 2007 19:25
    Wij zoeken schilderijen en tekeningen van de kunstschilder Jan (J.L.) Kleintjes voor ons kleine museum. Een aankoopbudget is beschikbaar.

    Ook informatie over het echtpaar Kleintjes - Van Osselen en werken van de hand van zijn echtgenoot zijn zeker welkom.
  • Re: J.L. Kleintjes

    16 december 2009 22:05
    Vandaag werd mij een schilderij te koop aangeboden van J.L. Kleintjes. Olieverf op linnen. Geschilderd in 1908. 90x135cm.
    Een zitende vrouw, Vermoedelijk zijn echtgenote Hedwig van Osselen.Het schilderij behoeft wel enige restauratie.
    De vraagprijs vond ik wat aandehoge kant, € 1800 dus ik heb hem laten staan.
    Mocht je nadere info willen dan kan je mij mailen.
    vr. gr. Ron van Baalen
    info@arbeidsdeskundigbureau.nl
  • Re: J.L. Kleintjes

    27 oktober 2010 16:51
    Ook ik ben in het bezit van een werk van de hand van Kleintjes.
    Het is "gezicht op de Runstraat en Prinsengracht"
    Het schilderij is uit 1894
    Hierop zoals vaak voorkwam een afbeelding van Hedwich van Osselen (toen nog mejuffrouw)
  • Re: J.L. Kleintjes

    01 maart 2012 16:41
    Beste,

    Ik heb een schilderij van Kleintjes in mijn bezit. Het stelt volgens mij een Indonesisch landschap voor.
    Met ballpoint staat op de achterkant (volgens mij) geschreven: geschonken aan Albert.

    Mocht u of iemand anders interesse hebben, dan hoor ik het graag.
  • Re: J.L. Kleintjes

    21 november 2012 12:33


    Ik ben in bezit van een schilderij op linnen geschilderd door J.L.Kleintjes Afmeting 100x65 cm
    Het is een zicht op de IJssel nabij Heerde waar deze schilder ook heeft gewoond.
    Interesse doe een bod aan philip.dullaart@casema.nl Zie ook de foto van het doek.
  • Re: J.L. Kleintjes

    21 november 2012 12:37

    Ik ben in bezit van een schilderij op linnen geschilderd door J.L.Kleintjes Afmeting 100x65 cm
    Het is een zicht op de IJssel nabij Heerde waar deze schilder ook heeft gewoond.
    Interesse doe een bod aan philip.dullaart@casema.nl Zie ook de foto van het doek.
  • Re: J.L. Kleintjes

    08 januari 2014 17:05
    Mijn moeder zat als bleekneusje in/na de oorlog bij de heer Kleintjes in huis en is ook door hem geschilderd maar dat wordt niet verkocht.
  • Re: J.L. Kleintjes

    08 november 2014 15:51
    Wij zoeken schilderijen en tekeningen van de kunstschilder Jan (J.L.) Kleintjes voor ons kleine museum. Een aankoopbudget is beschikbaar.

    Ook informatie over het echtpaar Kleintjes - Van Osselen en werken van de hand van zijn echtgenoot zijn zeker welkom.

    buisman@geelvinck.nl
  • Re: J.L. Kleintjes

    30 april 2015 23:36
    I am in possession of one of J.L. Kleintjes paintings. It has some damage to the canvas and I would be interested in restoring it. Please contact me via this post.
    Kind Regards,
    Deborah
  • Re: J.L. Kleintjes

    30 mei 2015 11:15
    Dear Deborah,
    We have a painting of flowers by Kleintjes, which is somewhat similar (though less elaborate). The saying goes that he only started painting flowers after the decease of his wife (she was an expert in flower paintings), but this may not be true.
    I understand that you intend to clean the painting.
    Maybe it is easier to discuss this on the phone. You can reach me at the museum or at home (which is the house of Kleintjes in Heerde).
    In case you are interested, please e-mail to me at buisman@geelvinck.nl and I will provide you with my phone details.
    Best regards,
    dr. Jurn Buisman
    Museum Geelvinck Hinlopen Huis
    www.geelvinck.nl
  • Re: J.L. Kleintjes

    03 april 2022 20:14
    Museum Geelvinck at Kolthoorn House & Gardens in Heerde is still interested in buying paintings by Jan. L. Kleintjes and his wife Hedwig Klaintjes - van Osselen. You can reach me at buisman@geelvinck.nl
    Kolthoorn House was the home and cultural hub of Jan & Hedwig.
    Ask for Jurn Buisman. Many thanks!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.