Te koop gevraagd / aangeboden

Werken van Surinaamse kunstenaars en Kunst met daarop Surinaamse mensen

Gepost door Renree 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Werken van Surinaamse kunstenaars en Kunst met daarop Surinaamse mensen

    03 maart 2018 18:45
    Vanwege mijn afkomst verzamel ik dingen die met Suriname te maken hebben.

    1. Werken van Surinaamse kunstenaars
    Ik heb belangstelling voor werk van kunstenaars met Surinaamse roots die in Nederland hebben gestudeerd/gewoond/gewerkt.
    Of kunstenaars die gewoon in Suriname hebben gewoond maar wiens werk uit Suriname is meegenomen.
    Het gaat bijvoorbeeld om kunstenaars als Nola Hatterman, Leo Glans, Nic Lonig, Rudi Getrouw, Ruben Karsters en misschien andere die ik (nog) niet ken.


    2. Afbeeldingen van mensen met Surinaamse roots
    Aan het einde van de 2e Wereldoorlog maakte Nederland via Amerikaanse soldaten kennis met de jazz muziek.
    In de jaren 50 kende Amsterdam een levendige jazz scene met muzikanten van Surinaamse afkomst.
    Misschien zijn er ook schilderijen en/of tekeningen uit die tijd waarop deze artiesten staan afgebeeld.
    Zulke afbeeldingen hebben ook mijn belangstelling.


    3. Foto's van/uit Suriname
    Vroeger stuurden mensen die in Suriname woonden weleens foto's naar vrienden en verwanten in Nederland en het buitenland.
    Soms verhuisde men uit Suriname naar Nederland en het buitenland, en nam men ook fotoalbums mee.
    Naar deze oude (originele) foto's zoek ik ook.

    Kunt u mij misschien helpen?
    Uw reactie/tips/aanbod stel ik op prijs.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2018 18:47 door Renree.
  • Re: Werken van Surinaamse kunstenaars en Kunst met daarop Surinaamse mensen

    21 november 2018 12:22
    Beste verzamelaar van Surinaamse beeldende kunst en meer,

    Ik zag deze brede oproep toevallig al surfende op het internet naar Nola Hatterman.
    Momenteel wordt er een intensieve inventarisatie naar haar leven en werk uitgevoerd en ik ben naarstig op zoek naar werk van haar. Maar ook correspondentie, foto's etc zijn welkom om haar levensgeschiedenis en haar werk in een context vast te leggen.

    In de hoop op uitwisseling,
    hartelijke groeten,
    Myra
    www.nolahatterman.com

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.