Te koop gevraagd / aangeboden

Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

Gepost door Francis75 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    01 augustus 2018 14:38
    Wie kan mij hier meer over vertellen, en wat zouden deze enorme doeken doen, heb al verschillende taxateurs geraadpleegd en ze taxeren ze allemaal verschillend, verschil zit echt in duizenden euro’s. Wat mij nog meer interesse laat tonen in deze indrukwekkende schildereijen
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    01 augustus 2018 19:08
    U kunt Kunstgalerie Arnold in Gasselternijveen raadplegen
    Ik weet dat hij vorig jaar een heel groot werk van Schotel verkocht heeft.
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    03 augustus 2018 19:08
    Schotel heeft niet veel geportretteerd. Porrtetten zijn sowieso alleen mogelijk waardevol als ze òf mooie vrouwen voorstellen òf bekende personen. Verder luidt het adagium: wie wil er nou vreemde koppen aan zijn muur.

    Je kunt natuurlijk hier gewoon foto's posten met de afmetingen. Dan kan men je wel vertellen wat de veilingwaarde is. A.P.Schotel is redelijk prijshoudend gebleven in de crisis. Je kunt ook zelf vergelijkend onderzoeken op gratis veilingsites als artvalue. Maar er is veel vals werk met zijn signatuur in omloop. Een handelaar contacteren is natuurlijk geen goed idee. Die dient niet jouw belangen maar de zijne en zal je alleen terwille zijn als je ongoing-business meebrengt. Veel betrouwbaarder is het oordeel van de gerenommeerde veilinghuizen als Christie's (nu bij het Vondelpark) of het Venduehuis der Notarissen te's-Gravenhage.
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    05 augustus 2018 14:11
    Dank u, bij deze. Met vriendelijke groet
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    05 augustus 2018 20:23
    Beste Francis, ik heb 2 vragen: hoe groot zijn de doeken en heb je een prijs in gedachten? Vrienddlojke groet
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    09 augustus 2018 18:45
    Afmetingen H1.10 B0.90 vraagprijs als ik het gemiddelde neem van de taxateurs die ze hebben bekeken kom ik uit op 21.500€ gemiddeld.
  • Re: Twee grote doeken met ieder een afbeelding van een dame geschilderd doorA.P Schotel

    22 augustus 2018 09:41
    De hoogste veilingprijs van Schotel ooit was 15.000 euro, dat was op de top van de markt begin 2008. Al zijn veilingresultaten boven de 10 mille waren voor stadsgezichten. Daaronder komen de bootjes. Zwoele dames komen in zijn oeuvre nauwelijks voor en de vuistregel luidt: representatief werk van schilders is het duurst.

    Wel hebben deze als hypersensuele, opvallende getuigen uit de eerste wereldoorlog al een waarde voor een bepaald publiek. Ze zouden het op de Tefaf prima doen. Er is mij maar één soortgelijk (veel kleiner) item als dit bekend: Lot 206 van de AAG veiling van sept.2004: Portret van een Parijse prostituée (1921) dat 1300 euro deed. Met zoveel tegenstrijdige factoren is taxeren natte-vingerwerk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.