Te koop gevraagd / aangeboden

gezocht schilderijen H.Schallenberg

Gepost door Nico 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • gezocht schilderijen H.Schallenberg

    09 juni 2004 21:21
    Ik ben op zoek naar schilderijen van de schilder Huibert Schallenberg.

    Als iemand een schilderij van deze schilder wil verkopen mail mij dan een foto met aanvullende gegevens, zoals formaat, materiaal waarop geschilderd is alsmede een prijs.

    Bij voorbaat dank.

  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    06 juli 2004 12:18
    Beste Nico

    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van H. schallenberg
    Nu is mijn vraag aangezien jij ze verzameld wilde ik je vragen waar ik de waarde van zo'n schilderij kan opzoeken want ik ben heel benieuwd.
    Ik heb het schilderij gekregen uit een ervenis

    Op het schilderij staat een vaas met zonnebloemen

    Groetjes Dick
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    04 augustus 2004 09:09
    Hallo Nico,

    Ik heb thuis een schilderij/zeefdruk staan van H. Schallenberg en ben bereid deze te verkopen. Het schilderij is 140cm breed en 96 cm hoog en is voorzien van een mooie (salmiak) chromen lijst. De afbeelding is mij nog steeds onduidelijk maar wel heel apart met veel mooie kleuren.

    Indien je interesse heb hoor ik dat graag. Evt. foto op aanvraag.

    Mvg,
    Maurice brouwer
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    18 september 2004 15:08
    Ook ik heb uit een ervenis een H.Schallenberg thuis hangen buikevaasje met klaprozen korenbloemen en margrietjes.Ook ik ben op zoek naar een site waar ik ong iets vergelijkends van Schallenberg kan vinden.

    b.v.d.
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    21 september 2004 13:52
    Wij zoeken een paneeltje van ongeveer 12 bij 12 cm, daar wij graag een tweede willen. Zijn in het bezit van een klein paneeltje met zonnebloemen ook uit een ERFENIS. Geschatte waarde 5 jaar geleden 800, gulden.
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    20 december 2004 15:51
    heb 2 miniatuur schallenbergs. stilleven klaprozen in vaas en vaas met dahlias.
    weet verder van de schilder niets af, behalve dat hij 1883 in delft geboren is.
    mvrg
    jan erkelens
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    14 januari 2005 13:40
    Geachte heer,
    Ik heb twee kleine schilderijtjes van de Heer Schallenberg, Ze zijn van de moeder van mijn oma geweest.
    Ik weet niet hoeveel ik er voor moet vragen maar ik heb begrepen dat ze wel wat waard zijn.
    Ze zijn ongeveer 11 bij 12 cm, Het soort bloemen weet ik niet, De een is met witte bloemetjes. Helaas kan ik geen foto via de computer naar u toe sturen maar wil dat wel per post doen. Ik hoop dat u mij terug wilt mailen.
    Alvast hartelijk dank.
    vriendelijke groeten Martin Fokkema
    martinfokkema1980@yahoo.com
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    24 april 2005 17:57
    Goeden avond,

    Ik heb een mini schilderijtje ongeveer 7,5 bij 9,5 cm op een soort van hout. er staat een blauw bolvaasje met gekleurde bloemen erin (weet niet wat voor soort). Gesigneert H schallenberg rechts onderin.

    Ik probeer informatie te vinden over H schallenberg, waar kan ik dat vinden?
    Ik wil het schilderijtje wel verkopen, wat wilt u er eventueel voor geven?

    Groetjes Myrthe
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    24 oktober 2005 00:25
    Ik hab 2 schilderijen van hem een grote 80x58 stilleven zonnebloemen in een glazen vaas echt schitterend.
    En een kleine 24x30 dit is iets aparts van hem namelijk een dorp gezien van uit open staande poort met een mooie lijst.
    Ik ben geen kenner maar ze wel wat waard.
    En ze zijn beide tekoop.
    Binnen kort zet ik ze op internet marktplaats daar kan je ook beiden met foto's
    gr ton de vos
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    23 november 2005 13:39
    ik woen in Australia, ik zal proberen om nederlands te schrijven. Ik heb 2 schilderijen van H Schallenberg. waar kan ik vinden wat de prijz voor deze zal zijn. (If anyone can read english, could you please tell me a site where I can find out the value of the painting I have. They are still in their original frames, belonged to my great grandmother.) Many thanks, Ineke.
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    18 december 2005 13:52
    Ik heb een schilderij van H. Schallenberg te koop. Het betreft een bloemstuk olieverf schilderij. Ik heb er een foto van die ik je kan toesturen.
    Ik hoor graag van je.
    Vr.gr. Siddha
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    04 juli 2006 12:20
    Hallo. H. Shallenberg is mijn overgrootvader. Mijn ouders hebben verschillende schilderijen in bezit. Alhoewel zij niet willen verkopen, we zijn wel allemaal geinteresseerd naar meer informatie over zijn leven en voorvaderen. Als u enige informatie heeft, zou u dat willen doorsturen? Bij voorbaat dank.
    Vriendelijke groeten, Saskia
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    21 januari 2009 19:49
    ik ken iemand die heeft een schilderij van deze schilder..... Wellicht heeft u interesse.. zie bijgevoegde foto
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    03 juli 2009 11:16
    hallo saskia,
    Huibert Schallenberg is de opa van mijn vader Huibert wijnmaalen.
    mijn oma heette nellie Schallenberg woonde ook in Delft.
    Ik heb ook nog van mijn vader oude foto.s.
    Wij hadden in het verleden ook een schilderij van me vaders opa ,maar die is gestolen.
    jammer
    gr Bianca Schut,Wijnmaalen
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    13 juli 2009 18:37
    Hallo,
    Toen mijn ouders in 1947 12,5 jaar getrouwd waren hebben ze een schilderij van H. Schallenberg gekregen. Ik herinner me dat het altijd op een prominente plaats heeft gehangen tot op laatst in het bejaardentehuis. Het stelt een geranium in een bloempot voor. Omdat het in ons interieur niet past heb ik het op Marktplaats gezet.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2009 18:47 door wipi35.
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    29 januari 2010 21:12
    bianca wijnmaalen Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > hallo saskia,
    > Huibert Schallenberg is de opa van mijn vader
    > Huibert wijnmaalen.
    > mijn oma heette nellie Schallenberg woonde ook in
    > Delft.
    > Ik heb ook nog van mijn vader oude foto.s.
    > Wij hadden in het verleden ook een schilderij van
    > me vaders opa ,maar die is gestolen.
    > jammer
    > gr Bianca Schut,Wijnmaalen


    Dag Saskia. Toevallig op dit forum beland. Ik ben verzamelaar van schilderijen van Huibert en ook familie. Zie mijn website www.schallenberg.nl
    gr.
    Frans
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    29 januari 2010 21:18
    Te koop gevraagd schilderijen van Huibert Schallenberg.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2010 21:19 door lifraschal.
  • Re: gezocht schilderijen H.Schallenberg

    30 januari 2010 12:51
    Hallo lifraschal,
    In mijn bericht van 13-7-09 zei ik dat ik het schilderij van de geraniums in bloempot op Marktplaats zou zetten. Dat is ook gebeurd en ik had een akkoord bereikt met een koper. Maar hij heeft het schilderij nooit opgehaald, dus is het nu weer te koop.
    Laat maar weten of je er in geïnteresseerd ben en wat je bereid bent ervoor te betalen.
    Afmeting: ca 38 x 56 cm. Olieverf op linnen.
    NB. het schilderij moet wel opgehaald worden, ik woon in Bemmel. Verzenden waag ik me niet aan.
    Gr. wipi35




    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/02/2010 15:45 door wipi35.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.