Te koop gevraagd / aangeboden

Cor van Diggelen

Gepost door W.R. Muller 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Cor van Diggelen

    25 maart 2006 11:43
    Wie heeft er voor mij informatie over de schilder Cor van Diggelen. Hij signeerde ook met Stevens, dit speciaal voor de Amerikaanse markt.

  • Re: Cor van Diggelen

    06 april 2006 16:50

    Beste mevrouw / heer Muller,


    Al enige tijd ben ik op zoek naar werk van Van Diggelen. Volgens mijn informatie heet hij Jo van Diggelen. Het klopt dat hij ook schilderijen maakte voor Amerika.

    Jo van Diggelen is familie van mij (lang geleden) en er zijn binnen de familie nog schilderijen vam zijn hand.

    Echter ik ben benieuwd hoe bekend hij was/is als kunstschilder. En of het over dezelfde persoon gaat.

    Graag uw reactie.

    Groet, Monique
  • Re: Cor van Diggelen

    19 juni 2006 21:46
    hallo ,

    Ik heb een schilderij van c a van diggelen,
    Wie kan me meer informatie geven over van diggelen.
    Of over zijn schilderij hoeveel het waard is.OP het schilderij staat een afbeelding van een boerin die aan het vegen is voor haar huis.En staat 2 paarden op geschilderd.

  • Re: Cor van Diggelen

    Anonieme bezoeker
    12 januari 2007 19:14
    Geachte heer Muller

    Ik was op zoek naar gegevens van mijn vader, als een van de bekende nederlandse
    kunstschilder. En tot mijn verbazing , wat ik natuurlijk erg leuk vond, kwam ik Uw bericht tegen of iemand wat meer wist over Cor van Diggelen.

    Daar ik zijn oudste zoon ben, kan ik natuurlijk heel veel over hem vertellen, helaas is mijn vader in maart 1989 overleden.

    Wat U vermeld in de oproep klopt helemaal, hij schilderde inderdaad onder de naam Stevens, en die verkocht ze weer door aan Amerika.

    Jo van Diggelen was zijn broer en ook kunstschilder.

    Bij mij thuis hangen natuurlijk ook een aantal van zijn werken.

    Ik zou het leuk vinden en erg op prijs stellen om het een en ander met U door te nemen over mijn vader.

    met vriendelijke groet

    Hans van Diggelen

  • Re: Cor van Diggelen

    16 maart 2008 13:40
    Dag Anita,

    Ook wij hebben een schilderij (zeegezicht) van Cor van Diggelen. Het komt uit een nalatenschap van mijn ouders dus ook wij willen graag een indicatie van de waarde.
    Ben jij er met jouw schilderij uitgekomen?

    Pieter.
  • Re: Cor van Diggelen

    16 maart 2008 13:48
    Dag Hans,
    Heb jij misschien een indicatie van de waarde van de schilderijen van je vader??? We hebben met een aantal kinderen een zeegezicht geerfd en hebben een schatting nodig om de boedel te kunnen verdelen...
    Alvast zeer bedankt,
    Pieter Lamers.
  • Re: Cor van Diggelen

    19 november 2008 15:46
    Geachte heer Van Diggelen,

    door toeval zie ik nu pas uw reactie op mijn oproep op de museumserver.
    Ik heb - naar mijn mening - een erg mooi strand/zeegezicht van uw vader en ben benieuwd naar andere werken die hij gemaakt heeft.
    Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

    met vriendelijke groet,
    Wim Muller
  • Re: Cor van Diggelen

    18 maart 2009 23:19
    Geachte Mw.

    Recent las ik dat u familie bent van de schilder J. van Diggelen.

    Ik ben in het bezit van een olieverf schilderij, afbeelding paard in een stal

    Het is gesigneerd met J van Diggelen.

    In ieder geval is bekend dat het komt uit vermoedelijk de omgeving Rotterdam/Delft.

    Uiteraard zit er aan het schilderij wel een geschiedenis binnen mijn familie maar van de schilder heb ik tot op heden niets kunnen vinden.

    Misschien heeft u meer informatie voor mij.

    Met vriendelijke groet,

    Rinus Kunst
  • Re: Cor van Diggelen

    18 maart 2009 23:29
    Geachte heer Van Diggelen,

    Onlangs kwam ik uw reactie tegen.

    Ik ben in het bezit van een olieverf schilderij met de afbeelding van een paard in de stal, gesigneerd door J van Diggelen.

    Mij is bekend dat het uit in ieder geval afkomstig is uit de omgeving van Rotterdam/Delft.

    Uiteraard zit er een familiegeschiedenis aan vast maar van de schilder is niets bekend.

    Mogelijk kunt u mij verder helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Rinus Kunst
  • Re: Cor van Diggelen

    14 september 2009 15:02
    Geachte heer/mw. Zephyr

    Bedankt voor uw reactie.

    Het schilderij is helaas in mindere staat maar nog wel goed toonbaar.

    Indien gewenst kan ik u wel een
    digitale foto toezenden.

    Met vr. groet,

    Rinus
  • Re: Cor van Diggelen

    21 januari 2012 18:14
    ik heb precies zo een schilderij met een boerin en een paard en en pony wie ken mij vertellen wat het waard zou kennen zijn op internet ken ik er niks over vinden



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2012 18:16 door sandra1977.
  • Re: Cor van Diggelen

    11 januari 2013 21:29
    Hallo Hans,

    Ik heb ook een schilderij van c.a.v.diggelen.
    Op het schilderij staat een afbeelding van een
    boerin die aan het vegen is voor haar huis,
    met paard en pony voor de stal met kippen.
    Is jaren geleden gekocht bij kunsthandel
    Jos de Graaff in Haarlem.
    kun je er wat meer over vertellen en eventuele
    waarde van het schilderij.


    groeten Hans Fit
  • Re: Cor van Diggelen

    09 februari 2013 17:01
    j.c.n.m.fit Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo Hans,
    >
    > Ik heb ook een schilderij van c.a.v.diggelen.
    > Op het schilderij staat een afbeelding van een
    > boerin die aan het vegen is voor haar huis,
    > met paard en pony voor de stal met kippen.
    > Is jaren geleden gekocht bij kunsthandel
    > Jos de Graaff in Haarlem.
    > kun je er wat meer over vertellen en eventuele
    > waarde van het schilderij.
    >
    >
    > groeten Hans Fit
    >


  • Re: Cor van Diggelen

    03 april 2014 13:32
    Heer van Diggelen. Op de site zie ik dat het jouw vader is die ik zoek. Graag zou ik met u in gesprek komen want ik heb toch wel enkele vragen over uw vader. Ik heb namelijk een schilderij 20 X 30 cm met een afbeelding van mijn vader. Ik heb zo een idee dat mijn vader en jouw vader elkaar goed kende. Het schilderij is links boven getekend met STEVENS en nog wat. Als u mij een mailtje stuurt zal ik mijn adres gegevens mailen.
    Ik hoop wat van u te horen.
    Met vriendelijke groeten
    Bert Jansen
    jansen.bert@kpnplanet.nl
  • Re: Cor van Diggelen

    05 april 2014 10:24
    Anouk. Op de site zie ik dat het jouw vader/Opa is die ik zoek. Graag zou ik met u in gesprek komen want ik heb toch wel enkele vragen over uw vader. Ik heb namelijk een schilderij 20 X 30 cm met een afbeelding van mijn vader. Ik heb zo een idee dat mijn vader en jouw vader elkaar goed kende. Het schilderij is links boven getekend met STEVENS en nog wat. Als u mij een mailtje stuurt zal ik mijn adres gegevens mailen.
    Ik hoop wat van u te horen.
    Met vriendelijke groeten
    Bert Jansen
    jansen.bert@kpnplanet.nl

    Dit bericht heb ik ook gestuurd naar de oudste zoon van Cor van Diggelen.
  • J. van Diggelen

    11 augustus 2014 22:05
    Goedenavond,
    Uit een erfenis ben ik in het bezit gekomen van een olieverfschilderij van J. van Diggelen. Dit behoorde eens toe aan mijn opa en oma. Ik weet niet hoe zij in het bezit van het schilderij zijn gekomen. Het schilderij beeld een natuurlandschap uit en een akker die bewerkt wordt door een boer met twee paarden. Het is rechtsonder gesigneerd en de afmetingen zijn 80x60 cm.
    Ik begrijp uit bovenstaande discussie dat dit de broer is van C. van Diggelen. Weet iemand iets meer over deze schilder en/of zijn schilderijen een waarde hebben en/of iemand interesse heeft in dit schilderij.
    Met vriendelijke groeten,
    Hanny Hendrix
  • Re: J. van Diggelen

    11 augustus 2014 22:39
    Hallo Hanny,

    Mag ik eerst vragen of je oma en opa uit de buurt van Rotterdam of uit Noord Limburg kwamen? Jo van Diggelen vond ik (persoonlijk) een fantastische schilder. Vooral zijn havengezichten (van z'n geboorteplaats Rotterdam). En z'n schilderijen met paarden. Helaas hebben zijn schilderijen vrijwel geen geldelijke waarde, maar misschien voor jou wel veel emotionele waarde omdat het in het huis van je grootouders heeft gehangen. Maar gezien je bericht denk ik niet dat dat het geval is. :-)

    Ik heb Jo van Diggelen, z'n vrouw en dochters persoonlijk heel goed gekend. Zo jammer dat hij niet bekender is.
    Jo heeft zich later toegelegd op het restaureren van schilderijen en vooral van oude meesters (als ik het wel heb). Hij had het daar liever niet over, wat begrijpelijk is.

    Heb je geen plekje om het ergens op te hangen? Vooral omdat het bij je grootouders heeft gehangen. Dat heeft al waarde op zich...

    Groet.
  • Re: J. van Diggelen

    12 augustus 2014 09:34
    Goedemorgen Zephyr,

    Bedankt voor de informatie. Leuk om alvast iets meer te weten. Mijn opa en oma woonden in Maastricht, Zuid-Limburg. Ik weet helaas niet hoe ze in het bezit van het schilderij zijn gekomen. Wat grappig dat u de schilder en zijn familie persoonlijk gekend heeft en goed te lezen dat u het een fantastische schilder vond. Ik vind het ook een mooi schilderij. Het liefst zou ik alles dat in het huis van mijn vader en moeder staat willen bewaren, zeker vanwege de grote emotionele waarde, maar dat gaat helaas niet, mede ook vanwege plaatsgebrek.

    Nogmaals bedankt voor de info en een fijne dag

    Groeten
  • Re: J. van Diggelen

    02 maart 2016 13:20
    hana, ik heb wel interesse in jouw schilderij, mits het voor een redelijke prijs is!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.