Discussie

Vragenlijst Afstudeeropdracht

Gepost door JelmerStudent 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Vragenlijst Afstudeeropdracht

    18 februari 2020 09:51
    Hallo allemaal,

    Voor mijn afstudeeropdracht onderzoek ik manieren om technologie toe te passen in musea. Hiervoor is het ook van belang om te kijken naar de museumbezoeker; waarom bezoekt men musea? Wat vindt men in het algemeen van technologie in musea? Ervan uitgaande dat veel mensen hier met enige regelmaat musea bezoeken, leek dit mij een goede plek om een korte vragenlijst te posten, in de hoop dat een aantal van jullie me hierover inzichten kunnen geven.
    Hieronder dus een korte vragenlijst:

    Leeftijd (optioneel)

    Hoe vaak bezoekt u musea?

    Waarom bezoekt u musea?

    Gebruikt u wel eens technologie (mobiel/tablet/pc/Playstation/Xbox/etc.)?

    Heeft u al eens technologie gezien in een museum? Zo ja, op wat voor manier werd dat gebruikt?

    Denkt u dat technologie in musea wat toevoegt/toe kan voegen?

    Als er technologie aanwezig is in een museum, zou u dat dan liever in een vorm zien dat u het zelf kan gebruiken, of in een vorm waarin de rondleider het gebruikt om de rondleiding interessanter en interactiever te maken?

    Zijn er soorten technologie of dingen die in technologie kunnen zitten (bijvoorbeeld geluid, fysieke beweging, felle kleuren, etc.) die u absoluut niet zou willen zien in een museum?


    Ik hoop dat de vragen een beetje duidelijk zijn, en alvast bedankt aan eenieder die de tijd neemt het in te vullen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.