Discussie

museummedewerkers zonder manieren

Gepost door Hart 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • museummedewerkers zonder manieren

    22 februari 2011 12:08
    Hebben meer forumleden ook de ervaring gemaakt, dat simpele vragen via museumwebsites gewoon niet beantwoord worden? Ook niet als die aan een medewerker persoonlijk gericht zijn? En ook niet als je de vraag nog eens beleefd herhaalt? Ik heb in 2010 medewerkers van 6 musea gevraagd of werk van een bepaalde schilder (mijn overovergrootvader) in hun collectie voorkwam. Alleen van Mevrouw Hageman van het Van Goghmuseum kreeg ik een antwoord, zij had de concrete informatie waar ik om gevraagd had voor mij opgezocht. De anderen nemen niet eens de moeite ontvangst te bevestigen, laat staan te antwoorden. Ook de nieuwe directeur van een regionaal museum waaraan ik schenkingen heb gedaan, vond het niet nodig een simpele ja/nee vraag te beantwoorden. Maar ik heb nu de oplossing.

    Ik maakte mij in toenemende mate boos over dit totale gebrek aan fatsoen, dat in een commerciƫlere omgeving allang consequenties gehad zou hebben. Na vier maanden stilte heb ik daarom de raad van toezicht van het Rijksmuseum aangeschreven om te vragen of deze arrogantie tot de voorschriften behoort. Een dag later kreeg ik een geserreerd telefoontje van de medewerker die me na 4 maanden eindelijk vertelde dat het museum inderdaad werk van mijn over-overopa bezit.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2011 18:42 door Hart.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.