Discussie

Niet te geloven..........

Gepost door ariekunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Niet te geloven..........

    07 februari 2012 18:16
    Gisteren op marktplaats aangetreffen een schilderij met schepen gesigneerd met Mesdag.

    Ik meteen bod geplaatst van €90 maar deze werdt uiteraard overboden.Nog een bod van €150,- geplaatst en ook deze werdt overboden.

    Adverteerder een email gestuurd met de vraag wat de minimale vraagprijs was voor schilderij.
    Vanmorgen kreeg ik bericht dat hij er minimaal €250,- voor wou hebben.
    Ik per direct de beste man gebeld om te zeggen dat ik hem daarvoor wou hebben.
    Helaas maar het schilderij was net verkocht aan een Duitser die per direct geld neer had gelegt en meteen weg was.

    Ik heb daarop de man gevraagd of hij wel wist wat hij had verkocht.Het antwoordt was ja en schilderij met signatuur H.W.mesdag.
    Mijn antwoord was dan ook of hij enig idee had wat de waarde ongeveer zou kunnen zijn van wat hij had verkocht.Ik zei dat hij toch zeker richting de €10.000 moest denken.

    Ongelofelijk dat dit gewoon wordt verkocht voor een €300,-


  • Re: Niet te geloven..........

    08 februari 2012 08:19
    Via 3 foto's op Marktplaats beoordelen of een schilderij 10.000euro waard is of niet lijkt me niet zo eenvoudig.

    Ik heb het schilderij op Marktplaats niet gezien en kan er dus niet over oordelen maar zou het heel misschien een schilderij kunnen zijn geweest in de trant van H.W.Mesdag.
    Met andere woorden, zou het kunnen dat het verkochte schilderij precies was wat de verkoper u hebt verteld namelijk: het is een schilderij met het signatuur H.W.Mesdag.
    Dan is 300euro voor een namaak H.W.Mesdag nog ruim betaald.
  • Re: Niet te geloven..........

    08 februari 2012 13:42
    Hallo ARTPOL

    Ik heb samen met een goede kenner van schilderijen de foto's op internet bekeken en deze gaf ook aan zo goed als zeker te zijn van een originele H.W.Mesdag.

    Het heeft nog geen 24 uur op marktplaats gestaan dus zou het goed kunnen dat je het niet gezien heb.

    De persoon van het schilderij wist totaal helemaal niks van het schilderij af dus het zou zeer zeker goed kunnen dat het toch een orgineel schilderij zou kunnen zijn.

    Dus ik blijf bij mijn mening dat het ook een orgineel H.W Mesdag is geweest.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.