Discussie

discussiepagina?

Gepost door Henri Butsma 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • discussiepagina?

    10 januari 1999 09:50
    Weinig diskussie, eigenlijk geen enkele, op deze pagina. Niet over teveel musea in Nederland, de waarde van hedendaagse kunst, de positie van beeldend kunstenaars, de WIK, het teveel aan schilders van matige kwaliteit, het einde van de schilderskunst, nieuwe kunstvormen,patty harpenau, gertie bierenbroodspot, enz. Wie durft.
    Henri Butsma
  • Re: discussiepagina?

    Vera
    03 februari 1999 19:28
    Henri, je hebt helemaal gelijk!
    1. Te veel musea:
    Er kunnen nooit genoeg musea zijn. Maar hou ze interessant en laagdrempelig. "Every civilized man is the curator of his own museum" - Peter Conrad
    2.De waarde van hedendaagse kunst:
    Wanneer is iets waardevol? Als het boeit, genot verschaft of als het veel geld opbrengt?
    3. De positie van beeldend kunstenaars:
    Is dit een discussiepunt? Maar het is zeker dat kunstenaars aanzienlijk minder gebekt zijn als de galeriehouders en de conservatoren. Ik stel voor: Elke kunstenaar een jaartje kunstgeschiedenis om het jargon te leren.
    4. WIK:
    Wat is dat?
    5. Teveel aan schilders van matige kwaliteit:
    In de 17de eeuw waren er ook veel meer schilders dan er uiteindelijk nu nog bekend zijn. Blijkbaar moet je eerst kwantiteit hebben voor er kwaliteit komt.
    5. Patty Harpenau: Nee!
    6. Gertie Bierenbroodspot: Ja! (wat is er met haar gebeurd sinds ze die fantastische historieschilderijen maakte. En waarom staat ze niet op die website die hier geadverteerd wordt?)
    Graag wat reacties Henri!
  • Re: discussiepagina?

    Saskia
    20 februari 1999 21:58
    Sinds wanneer moeten kunstenaars praten als galeriehouders of conservatoren?
    Zij vertellen hun verhaal visueel! Galeriehouders en curatoren hoeven toch ook niet te kunnen schilderen en laten we maar blij zijn dat ze niet schilderen zoals ze praten!!!
    WIK? Wie had het over het leren van het jargon?
  • Re: discussiepagina?

    21 februari 1999 10:49
    Kunstenaars hoeven wat mij betreft zeker niet het jargon van galeriehouders of conservatoren over te nemen. Het stoort alleen dat "WIK" wordt gezien als jargon, de meest ingrijpende maatregel sinds het verdwijnen van de BKR. De positie van kunstenaars wordt door deze wettelijke mogelijkheid op hopeloze wijze onder uit gehaald.
  • Re: discussiepagina?

    Vera
    25 maart 1999 19:24
    Je hebt absoluut gelijk Saskia. Misschien had ik beter kunnen voorstellen om alle museumconservatoren een jaartje kunstacademie te laten doen, zodat ZIJ het jargon van de kunstenaars leren.
    Ik heb zowel kunstacademie gedaan als kunstgeschiedenis gestudeerd, en het ene was avant-garde (of de pretentie daarvan) het andere was een cultuur van medestudenten die in hun bijbaan op zaterdag bij Sotheby's in een mantelpakje rondliepen. En deze twee verschillende soorten mensen zijn de toekomstige kunstproducenten en en kunstkopers. Je kunt je voorstellen dat dat niet samengaat.
  • vera kan jij mij helpen

    ekkel
    21 oktober 1999 15:32
    ik heb een plaatje van een schilderij maar weet niet wie de schilder is aangezien jij al veel hebt geleerd op de kunstacademie hoop ik dat jij het wel weet laat het even weten of je tijd hebt om het te ontmantelen
  • Re: discussiepagina?

    29 februari 2000 16:58
    Er word vrij veel gediscussieerd op het prikbord van kunstenaars.pagina.nl
    Ik vind dat (wij kunstenaars) geen tijd horen te hebben om allerlei ambtelijke termen uit het hoofd te leren, dat komt de kwaliteit niet bepaald ten goede. We hebben ontdekt dat galeries nogal huiverig zijn voor een open discussie met kunstenaars, dus je hebt er geen zak aan... Wat musea betreft, dat is nog veel erger........
  • Re: discussiepagina?

    23 maart 2000 19:17
    : Kunstenaars hoeven wat mij betreft zeker niet het jargon van galeriehouders of conservatoren over te nemen. Het stoort alleen dat "WIK" wordt gezien als jargon, de meest ingrijpende maatregel sinds het verdwijnen van de BKR. De positie van kunstenaars wordt door deze wettelijke mogelijkheid op hopeloze wijze onder uit gehaald.
  • Re: discussiepagina?

    23 maart 2000 19:17
    : Kunstenaars hoeven wat mij betreft zeker niet het jargon van galeriehouders of conservatoren over te nemen. Het stoort alleen dat "WIK" wordt gezien als jargon, de meest ingrijpende maatregel sinds het verdwijnen van de BKR. De positie van kunstenaars wordt door deze wettelijke mogelijkheid op hopeloze wijze onder uit gehaald.
  • Re: discussiepagina?

    23 maart 2000 19:17
    : Kunstenaars hoeven wat mij betreft zeker niet het jargon van galeriehouders of conservatoren over te nemen. Het stoort alleen dat "WIK" wordt gezien als jargon, de meest ingrijpende maatregel sinds het verdwijnen van de BKR. De positie van kunstenaars wordt door deze wettelijke mogelijkheid op hopeloze wijze onder uit gehaald.
  • Re: discussiepagina?

    27 december 2009 19:21
    Ik zie nergens waar ik een melding kwijt kan.
    Ik kan namelijk geen berichten plaatsen.

    krijg steeds deze melding
    Er is een fout opgetreden tijdens het posten van uw bericht.

    kan enkel hier iets plaatsen, uploaden foto gaat ook fout



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2009 19:26 door dutchlady.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.