Discussie

Re: Kunsthater of kunstenaarhater?

Gepost door Marike Hermens 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Re: Kunsthater of kunstenaarhater?

    30 augustus 2000 18:22
    Hallo iedereen,
    Ik moet voor school een werkstuk maken over het onderwerp "wat is kunst?" Nou dacht ik toen, daar zit ik mooi mee. Want wat si kunst??
    Kunst gaat gepaard met een heleboel andere dingen, maar die dingen geven vaak alleen maar aan waarom de kunstenaar zo schildert, het zegt niets over de kunst zelf.
    Ik ben het er zeker mee eens dat kunst van het individu afhangt, maar ook van de smaak van de mensen en de tijd waarin de kunst gemaakt wordt.
    Wat is kunst?? Volgens mij ben je nooit klaar met die discussie. Kunst is iets ongrijpbaars. Mensen raken in de greep van een bepaalde stijl of van een bepaald schilderij, ikzelf heb dat met hele trieste schilderijen en de schilderijen van Van Gogh. Maar dat ligt aan mijn smaak.
    Kunst is iets ongrijpbaars, iets mysterieus en dat moet zo blijven vind ik, want zodra precies duidelijk si wat kunst is, zal de kunst een hoop van zijn magie verliezen.
    Marike

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.