Discussie

Re: bladgoud

Gepost door Lucie Jansen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Re: bladgoud

    19 september 2000 16:44
    Hallo!
    Ik ben studente aan het CIBAP in Zwolle. Dit is een MBO voor Bescherming, Afwerking en Presentatie-technieken. Nu zit ik in het vierde jaar, richting Restauratie. Ik heb een restauratie-vakantiebaantje gehad, bij een schildersbedrijf. Nou ja, ik heb 5 weken gewoon huizen geschilderd, maar 1 week mocht ik meehelpen aan het vergulden van de cijfers op de kerkklokken van de St. Nicolaaskerk in Kampen. Ik wil hierover graag mijn afstudeeropdracht houden. Dit houdt in een presentatie van een kwartier en een verslag. In bibliotheken is niet zo veel te vinden over bladgoud, als ik wel zou willen. Mijn vraag is dus of U mij wat informatie zou kunnen sturen over verschillende soorten bladgoud. Wij hebben namelijk op de derde dag een fout gemaakt: de boekjes bladgoud die werden aangeleverd, waren eerst 'bladgoud'. Later kregen we ineens 'torengoud' aangeleverd. Dat is een veel gelere soort! Dus dat werd nog een laag aanbrengen. Over dit soort dingen zou ik graag meer weten. Heeft u informatie voor mij? Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.
    Als u de kerk op een plaatje wilt zien, vult u onderstaande url in, klikt u op touristische informatie, en vervolgens op St. Nicolaaskerk (Bovenkerk) N.H.
    Met vriendelijke groeten, Lucie Jansen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.