Discussie

Re: kunst voor kinderen

Gepost door stipsen 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: kunst voor kinderen

    03 februari 2001 10:32
    : kinderen moeten de mogelijkheid wel hebben om zich te interesseren voor kunst. Hoe weten ze nou of ze het mooi vinden als ze het nog nooit gezien hebben? kinderen moet je juist in contact brengen met kunst.
  • Re: kunst voor kinderen

    03 februari 2001 23:58
    Je moet kinderen niet alleen in contact brengen met kunst, maar vooral met kunst die hun aanspreekt. Daarom pleiten wij ervoor dat er veel meer kunst komt die kinderen inhoudelijk, beeldend en thematisch aanspreekt. Dat is iets anders dan een goed verhaal brengen bij een kunstwerk dat eigenlijk niet zo goed aansluit bij de belevingswereld van kinderen.
  • naam stipsen

    15 april 2002 18:36
    Aan de hr of mevr

    sinds kort zijn we met een stamboom onderzoek bezig over de naam Stipsen.
    daar ik de naam tegen kwam wilde ik graag van U weten (indien mogelijk) of ik gegevens over de auteur Stipsen kan krijgen.


    met vriendelijke groet,
    Wil Groesbeek-Stipsen
  • Re: naam stipsen

    02 januari 2005 12:59
    Geachte Mevrouw,
    Mijn oom heet Leen Stipsen is geb. in 1924 in Rotterdam.
    Hij zegt dat er geen familie meer is en dat de naam Stipsen nauwelijks nog voorkomt.
    In Genlias kan ik inderdaad niets vinden, geen huwelijks register, geen doop of overlijdens aktes.
    Ik las dat U in 2002 met een stamboom onderzoek bent bezig geweest met de naam Stipsen.
    Heeft U misschien voor mijn oom nog verdere informatie ?
  • Re: naam stipsen

    wil
    29 januari 2005 19:02
    hallo ad

    de naam leen stipsen zegt mij wel wat, ik heb een oom die zo heet en die in geleen woont. er zijn toch nog wel mensen met de naam stipsen. ik heb nog een broer en die heeft ook een zoon (heeft een site www.stipsen .nl )en mijn oom uit limburg die heeft ook zonen. in duitsland komt de naam ook voor
  • Re: naam stipsen

    26 juli 2005 20:18
    Hallo,

    Alweer iemand die "mijn" naam draagt. Dacht dat ik de enige was! Uniek gevoel, nu stort mijn wereld in........ Maar goed, nu ik mezelf weer heb opgepikt wil ik toch eens weten wie u bent etcetc. Ook ben ik benieuwd of we ergens in die stamboom elkaar ontmoeten. Oftewel of we familie zijn. Zou leuk zijn. Als je altijd dacht dat je de enigste was, dan is het natuurlijk ook wel leuk om te ontdekken dat er familie in Nederland woont.

    Mijn vader was Joop Stipsen, geboren in Rotterdam in 1904 en gestorven in Breda 1958.

    Ik hoop dat ik iets van u hoor.

    Met vriendelijke groet,

    Joke Stipsen
  • Re: naam stipsen

    26 juli 2005 20:19
    Hallo,

    Alweer iemand die "mijn" naam draagt. Dacht dat ik de enige was! Uniek gevoel, nu stort mijn wereld in........ Maar goed, nu ik mezelf weer heb opgepikt wil ik toch eens weten wie u bent etcetc. Ook ben ik benieuwd of we ergens in die stamboom elkaar ontmoeten. Oftewel of we familie zijn. Zou leuk zijn. Als je altijd dacht dat je de enigste was, dan is het natuurlijk ook wel leuk om te ontdekken dat er familie in Nederland woont.

    Mijn vader was Joop Stipsen, geboren in Rotterdam in 1904 en gestorven in Breda 1958.

    Ik hoop dat ik iets van u hoor.

    Met vriendelijke groet,

    Joke Stipsen

  • Re: naam stipsen

    wil
    30 september 2005 12:34
    halli joke

    je naam zegt me niets.
    mijn vader was koos stipsen en is geboren 16-06-1921 en overleden in september 1994 en woonde in rotterdam, het enigste wat ik wel weet dat we nog familie in limburg hebben (een broer van mijn vader. ik heb nog wel een ver familie lid in dordrevht gevonden.
    mijn vader is geboren uit het huwelijk van a.stipsen en m. kruyt.
    helaas heb ik verder geen informatie voor je
  • Re: naam stipsen

    18 februari 2007 20:27
    hallo wil
    ik geloof dat je een volle nicht van mij bent. Ik had een oom die koos stipsen heette , een oom leen in limburg , een oom die toon stipsen heette en mijn moeder heette Jo stipsen.



    leny westdijk-staneke
  • Re: naam stipsen

    03 april 2007 16:09
    Hey,

    Ik ben Christiaan, zoon van Anita Stipsen..
    Kleinzoon van Koos Stipsen.. (†)
    Mijn moeder heeft een zus en een broer Wil en Hans Stipsen.
    Alle wonende in Rotterdam.
    Veel succes met het onderzoek,

    Christiaan en Anita

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.