Discussie

musea en nieuwe media

Gepost door Martine 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • musea en nieuwe media

    14 februari 2006 12:29
    Goeie middag,

    Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met onderzoek naar de integratie van nieuwe media en ruimtelijk ontwerp.
    Ik ben opzoek naar interessante musea die nieuwe media inzetten bij hun tentoonstellingen. Heeft er iemand tips?
    Alvast bedankt.

    Groetjes,
    Martine
  • Re: musea en nieuwe media

    19 april 2006 11:42
    Hoi Martine,

    Ik zie dat dit bericht uit februari stampt, maar misschien heb je er nog wat aan...

    Ik loop op stage bij stichting Beeld en Geluid. Zij zijn bezig met het grootste culturele project in Nederland op dit moment: 'De Media Experience'. Een enorm museum en hun 'eigen' beeld en geluid archief onder één dak in het mediapark in Hilversum. Er wordt in dit museum veel gebruik wordt gemaakt van nieuwe media(interactieve exhibits ect.)

    Met mijn scriptie ga ik me ook op dit onderwerp richten dus wie weet kan ik je nog ergens mee helpen....Als het je wat lijkt kun je me altijd mailen voor meer info.

    Groetjes en veel succes! Mimi

    Website: www.beeldengeluid.nl
  • Re: musea en nieuwe media

    22 februari 2008 18:22
    Ik ben betrokken bij de opzet van een digitaal musuem dat de voorloper is van een echt Nunspeets Museum.

    Zie:
    [museum-nunspeet.nl]

    Wellicht heb je daar wat aan?

    Herman

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.