Informatie gezocht

elbert hooijberg

Gepost door evert 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • elbert hooijberg

    13 november 2006 21:40
    Ik ben in het bezit van 2 etsen van Elbert Hooijberg.
    Zijn er mensen die misschien wat meer weten over deze schilder of misschien zijn er verzamelaars van Elbert Hooijberg.
    De etsen die ik bezit zijn gemaakt op Texel.vriendelijk dank.

    EP



    Hoi, ik ben ook in het bezit van een aquarel (rotterdamse haven) van Jan Korthals.
    Wel een klein beetje aangetast door vocht.
  • Re: elbert hooijberg

    01 december 2006 13:11
    Goedemiddag,

    Elbert Hooijberg was een broer van mijn opa. Mijn opa leeft niet meer maar mijn oma zou u misschien wat meer over elbert kunnen vertellen. Wat wilt u precies weten? En wat voor etsen heeft u in uw bezit?
    Mijn vader vertelde net dat hij zich kan herinneren dat zijn oom in een schuurtje zat te schilderen, op Texel uiteraard. Grappig he.
    De sluftervalei is een heel mooi gebied op texel. Bent u daar wel eens geweest?

    Met vriendelijke groet,
    Marlies Hooijberg
  • Re: elbert hooijberg

    01 december 2006 13:38
    Hier ben ik nog even, ik had ergens gelezen over een schilderij van de slufter en van een schapenboet van elbert hooijberg. Dit kan ik niet meer terug vinden. Zijn dat de twee die u in uw bezit heeft? Vandaar dat ik over de sluftervallei schreef.

    mvg Marlies Hooijberg
  • Re: elbert hooijberg

    03 december 2006 12:13
    Elbert Hooijberg was mijn opa. Hij is in febr.1984 overleden in Groningen.
    Hij heeft veel geschilderd in de buurt van Schellingwou en later heeft hij lange tijd op Texel gewoond en geschilderd. Voor zover ik weet schilderde hij het meest landschappen en ook wel stillevens. Het schilderen van mensen was niet zijn beste kant. Er stonden wel eens mensen in een landschap maar portretten heb ik nooit van hem gezien.
    Er zijn nog veel werken van hem in de familie.
    vr.gr.
    Inge Hooijberg
  • Re: elbert hooijberg

    16 oktober 2007 13:35
    Hier nog een werkje van mijn oom Elbert Hooijberg.
    Er zijn nog heel wat familieleden met werk van deze kunstschilder.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.