Informatie gezocht

Alandt

Gepost door danny 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Alandt

    05 juli 2004 21:58
    Hallo,
    Ik heb tijdens het opruimen van de zolder een een soort tekening gevonden van max alandt.
    Met water en bootjes en een kerk op de achter grond.
    wie kan mij hier meer info over geven alvast bedankt.
  • Re: Alandt

    19 december 2004 19:30
    Hallo,

    Leuk te lezen dat dat je een tekening hebt gevonden van Max Alandt.
    Max Alandt was de broer van mijn opa. Hij heeft verschillende schilderijen en tekeningen gemaakt.

    Hij is geboren in Amsterdam en leefde van 1875 tot 1930.

    Het was niet een beroemde schilder / tekenaar, maar maakte wel leuke landschappen en portretten.

    Ik zou graag eens een foto van de tekening willen zien.
    (Wil je de tekening verkopen?)

    Ik hoor graag van je.

    Met vriendelijke groet,
    Frank Alandt
  • Re: Alandt

    24 januari 2005 13:47
    Ik heb ook al 40 jaar een tekening van Max Alandt in mijn kamer hangen. Het is een houtskooltekening van een sigarettenverkoopster.
    Uit het antwoordt van Frank Alandt heb ik begrepen dat het een broer van zijn Opa is geweest.

    Een eventuele reactie hoor ik graag!
  • Re: Alandt

    24 januari 2005 13:48
    Ik heb ook al 40 jaar een tekening van Max Alandt in mijn kamer hangen. Het is een houtskooltekening van een sigarettenverkoopster.
    Uit het antwoordt van Frank Alandt heb ik begrepen dat het een broer van zijn Opa is geweest.

    Een eventuele reactie hoor ik graag!

    In het eerste bericht zat een fout in mijn email-adres
  • Re: Alandt

    12 augustus 2005 15:24
    Max was de tweeling broer van mijn grootvader Hij was kunstschilder. Meer info?
    Vraag maar. Kun je een foto sturen van het schilderij? Ik ben erg benieuwd. Ik schilder zelf ook.(www. creaconstructor.nl) Mijn kleindochter heeft waarschijnlijk ook talent hier voor.Groeten Ellen
  • Re: Alandt

    20 december 2005 19:20
    Ik heb hier een schilderij van max alandt, wie weet hier meer van ? wat ik niet snap is dat hij in 1875 geboren zou zijn, achterop het schilderij staat 1878 ik dacht dat dit het jaar zou zijn dat dit schilderij geschilderd zou zijn, maar dan zou hij 3 geweest zijn dit lijkt mij onwaarschijnlijk, interesse of meer informatie, ik hoor het graag.

    jan


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.