Informatie gezocht

Fedor van Kregten

Gepost door marieke_k 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Fedor van Kregten

    14 november 2008 12:21
    Hallo,

    Wie heeft er informatie over de schilder Johannes Aurelius Richard Fedor van Kregten.

    Fedor van Kregten leefde van 16 januari 1871 tot 8 augustus 1937 en was een Hollandse kunstschilder wiens werk verwant was aan dat van de 'Haagse school'. Hij was autodidact en heeft tussen 1892 en 1906 het boerenleven in Drenthe en Overijssel geschilderd. Voornamelijk landschappen met koeien of schapen en in mindere mate het leven op de boerderij. In 1906 verhuisde hij naar Den Haag, maar bleef in hetzelfde genre schilderen. Zijn reizen naar Spanje en Marokko in 1929 hebben zijn aandacht verlegd naar oosterse taferelen.

    In navolging van Han Baas, die een biografie over hem heeft geschreven, ben ik ben inmiddels al weer een paar jaar bezig om inzicht te krijgen in de vele werken die de schilder gemaakt heeft.

    Kent u zijn werk en kunt u mij helpen aan informatie? Alle informatie is welkom en afbeeldingen natuurlijk in het bijzonder!

    Mij gaat het met name om Fedor en niet om zijn broer Jaap, die ook schilderde.

    Groeten van Marieke

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.