Informatie gezocht

portret onbekende priester

Gepost door miekyveltman 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • portret onbekende priester

    12 augustus 2009 13:59
    Een paar maanden geleden kocht ik dit schilderij bij een plaatselijke antiquair die met opheffingsuitverkoop bezig was. Op mijn vraag over de identiteit van de afgebeelde man en de schilder kon hij slechts antwoorden dat hij het schilderij een jaar of vijftien geleden uit een inboedel in Delft had gekocht. Omdat het zo beschadigd en vuil was kon ik het voor een zacht prijsje kopen. Om het enigszins presentabel te maken heb ik de lijst en het schilderij laten restaureren.
    De afgebeelde man is waarschijnlijk een priester. Links achter hem staat een kerkachtig gebouw en hij heeft een tekening van een kerk in zijn hand. De initialen van de schilder en het jaartal 1879 staan rechtsonder op het doek. Het zou mooi zijn als ik wat meer over de identiteit van de afgebeelde man en de kunstenaar te weten kon komen!
    Mieky Veltman

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.