Informatie gezocht

Louis Leclercq

Gepost door B J G Peeren 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Louis Leclercq

    01 september 1999 09:51
    Informatie gezocht over schilder-tekenaar Louis Leclercq.
    Hij maakte rond 1935 een portret van mijn moeder, vermoedelijk in Den Haag of Delft.
  • Re: Louis Leclercq

    10 september 2005 14:41
    Ook ik ben op zoek naar informatie over Louis Leclercq en heb nog niets gevonden.
    Ik heb een tekening van hem, zo te zien gemaakt op behangpapier (1940-1945?? misschien) en gemaakt in Zutphen. Het is een tekening van de kerk in Zutphen. Achterop geplakt staat Kunsthandel Brincker, Beukenstraat 19, Zutphen. Ik weet ook niet of destijds de tekening of alleen de lijst daar gekocht is. Deze kunsthandel bestaat niet meer, maar ik ga daar nu even verder mee zoeken. Mocht het informatie opleveren laat ik dat weten.

  • Re: Louis Leclercq

    09 december 2008 15:47
    Hallo allemaal. Ik wil even reageren op misschien wel een oud bereicht over Louis Leclercq. Ik ben nl ook in het bezit van een tekening van hem en wel van het "Schapenpleintje" in Zutphen.
    Het enigste wat ik over Louis Leclercq weet is dat hij uit Rotterdam komt en geboren is in 1917.

    Als er mensen zijn die inmiddels meer over hem weten zou ik dat graag vernemen.

    Met vriendelijke groet, Harry de Raat.
  • Re: Louis Leclercq

    09 december 2008 20:58
    harry Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo allemaal. Ik wil even reageren op misschien
    > wel een oud bereicht over Louis Leclercq. Ik ben
    > nl ook in het bezit van een tekening van hem en
    > wel van het "Schapenpleintje" in Zutphen.
    > Het enigste wat ik over Louis Leclercq weet is dat
    > hij uit Rotterdam komt en geboren is in 1917.
    >
    > Als er mensen zijn die inmiddels meer over hem
    > weten zou ik dat graag vernemen.
    >
    > Met vriendelijke groet, Harry de Raat.


  • Re: Louis Leclercq

    17 februari 2009 17:28
    Mijn naam is Reina Tromp -Leclercq.Ik ben de kleindochter van Louis Leclerq.Er waren wat vragen over zijn afkomst.Mijn grootvader is geboren in Brussel.(1896)Later is hij met zijn moeder vertrokken naar Rotterdam.Hij heeft veel gschilderd en getekend in Zuid-Holland ,maar ook wel in de omgeving van Deventer en zutphen. Er zijn heel veel werken van hem in de familie gebleven,o.a een grote muurschildering van de Grote Markt in Brussel,dat is schitterend gemaakt.Mijn grootvader is in 1937 overleden aan de gevolgen van een longonsteking.

    Ik hoop hiermee uw vragen een beetje te hebben beantwoord,

    met vriendelijke groet van Reina Tromp
  • Re: Louis Leclercq

    24 augustus 2009 12:43
    Reina,

    nadat mijn moeder overleden is heb ik haar verzameling antiek aan musea in Delft aangeboden en, voorzover zij geen belangstelling hadden gedeeltelijk verkocht.
    Ik moet nu naar een kleiner huis verhuizen en moet een selectie maken wat ik aan de muur kan hangen.
    Moeders portret, door jouw grootvader rond 1934 gemaakt toen hij bij de familie Koet woonde, valt helaas onder de goederen waar niemand belangstelling voor heeft.
    Als u belang bij behoud van dit portret hebt, neem dan contact met mij op.
    Met vriendelijke groet,

    Bart Peeren.
  • Re: Louis Leclercq

    24 augustus 2009 16:16
    Beste meneer Peeren,

    Graag wil ik u bedanken voor het aanbieden van een schilderij van Louis Leclercq, mijn grootvader.
    Na telefonische overleg met mijn vader heb ik besloten om er verder vanaf te zien.Het heeft voor ons geen emotionele waarde,het is een portret van uw moeder,toen nog een jonge vrouw.Ik vind het erg aardig dat u aan ons gedacht heeft,mischien heeft u nog een stukje muur over, waar het schilderij hangen kan.

    Met vriendelijke groeten van Reina Tromp-Leclercq

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.