Informatie gezocht

H. Verstynen vraag

Gepost door choice2rejoice 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • H. Verstynen vraag

    27 januari 2010 13:31
    Hallo,

    Ik heb hier iets dat ingelijst is en waar linksonder (het was even puzzelen) volgens mij H. Verstynen staat.
    Het is een prent van 31x25 met op de voorgrond 2 soort van grote witte rijgers, zittende op een tak boven het water, en in de achtergrond zie je nog meer van dezelfde vogels.
    Hij is ingelijst met glas ervoor en er zit van dat papier plakband over de naden aan de achterkant. Door het glas lijkt het net alsof het gewoon een poster is, maar ik weet ook niet of het handig is om het te gaan openmaken aan de achterkant.

    Kan iemand me hierin adviseren please?

    Groeten,
    K
  • Re: H. Verstynen vraag

    28 januari 2010 15:57
    Hallo,

    Waarschijnlijk is het van Henri Verstijnen en uit begin 1900.
    Verstijnen was o.a. illustrator en ontwerper en heeft interessante schilderijen en grafiek gemaakt, vooral van dieren.
    U kunt kijken of het plakband en de rest van de lijst er wat ouder uitzien en bijvoorbeeld vergeelt zijn.
    Om een goed inschatting te maken zou ik toch proberen om het uit de lijst te halen en goed te bekijken. De eventueel echte prent is breekbaar en daar kunt u uiteraard het beste voorzichtig mee zijn, maar het plakband is altijd nog te vervangen!
    Succes.

    www.KunstVoorInHuis.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.