Informatie gezocht

Betrouwbaarheid online galerie

Gepost door Ndoc 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Betrouwbaarheid online galerie

    24 november 2010 22:14
    Beste allen,
    Ik ben een leek op het gebied van kunst, maar ben nu als soort relatie-geschenk op zoek naar een kunstwerk. Op een website van een grote Franse galerie (Place-des-Arts.com) kwam ik afdruk van een houtsnede tegen van Salvador Dali, met de volgende specificaties:

    ----------------------------------------------
    Woodcut
    Signed in the plate
    papersize : 13x10 in (33x26 cm)
    imagesize : 10x7 in (25x18 cm)

    Issue : 6000 copies
    Year : 1960

    One of the 100 plates For Divine Comedie - Catalogue raisonné Michler & Löpsinger Réf. 1073
    -----------------------------------------------

    De site ziet er professioneel uit, maar ja, wat zegt dat? Ik kan nergens een keurmerk of branche-organisatie vinden waarbij ze aangesloten zijn. De prijs die ze voor het werk vragen is e200,-. Heeft iemand enig idee of dit betrouwbaar zakendoen is of dat het toch waarschijnlijk een nep-herdruk betreft? Of hoe ik hier achter zou kunnen komen? Wat kosten dergelijke Dali-afdrukken (oplage 6000) normaal ongeveer?
    Alvast dank voor de moeite!
  • Re: Betrouwbaarheid online galerie

    25 november 2010 10:50
    de prijs is aan de lage kant.
    kenmerken voor salvador dali zijn,dat ze genummerd
    zijn.
    er zijn galeries waar u vertrouwd in kunt kopen.
  • Re: Betrouwbaarheid online galerie

    25 november 2010 12:08
    Dali was niet vies van een beetje geld verdienen.

    Hij heeft tijdens zijn leven duizenden en duizenden lege witte vellen staan signeren voor galeriehouders tegen een vast tarief. Die hebben daar dan later naar believen van alles en nog wat van Dali in heel grote oplages op gedrukt. Dit is vaak gebeurd na zijn overlijden.