Informatie gezocht

JvHopp

Gepost door PeterNiemeijer 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • JvHopp

    17 november 2010 16:37
    Hallo,

    Al enige jaren heb ik een havegezicht aan de muur hangen. Mooie lijst, kade en een motorschip afgemeerd en een paard en wagen op de kade. In olieverf en gesigneerd JvHopp.

    Wie kan er meer vertellen over dit schilderij en de maker?

    Hartelijk dank voor reacties.
  • Re: JvHopp

    17 november 2010 21:03
    taxateurderkunsten Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > waarschijnlijk jan van hoppe.
    > hij schilderde omgeving dordrecht.
    > u kunt een foto sturen


  • Re: JvHopp

    19 november 2010 10:15
    Kan iemand mij de (geschatte) financiele waarde vertellen van dit schilderij?
  • Re: JvHopp

    22 november 2010 22:10
    zijn deze schilderijen wat waard?

    graag wil ik ook wat meer weten omdat ik bezig ben

    met een van deze schilder te kopen
  • Re: JvHopp

    23 november 2010 01:00
    Er is mij verteld dat dit schilderij, ongeveer 5000,00 euro waard is, ongeacht de staat waarin het verkeerd.

    Wanneer het in uw geval gaat om een schilderij van J v Hoppe waarop een water[artij zichtbaar zou zijn dan is de waarde wellicht in dezelfde orde van grootte.

    Zou u mij willen vertellen wie de aanbieder is van het schilderij wat u wilt kopen, ik denk erover mijn schilderij te verkopen.

    Met vriendelijke groet,

    Peter Niemeijer
  • Re: JvHopp

    23 november 2010 01:45
    ok prima
    zodra ik het gekocht heb kom ik met fotos

    ik koop die van mij voor een zeer interresante prijs.

    vond het sowiso een mooi schilderij dus mis koop kan het niet zijn.

    ik laat van me horen als ik het in me bezig heb

    m.v.g daan.
  • Re: JvHopp

    03 december 2010 21:39
    Pracht van een doek maar de waarde lijkt mij wat aan de hoge kant. Afgelopen jaren is er op een veiling nooit meer dan max 1000 voor een werk van de schilder gegeven. Lag meestal rond de 800.

    mvg Rob
  • Re: JvHopp

    04 december 2010 08:48
    Zou u mij een advies kunnen geven ten aanzien van een veilinghuis?

    mv gr

    Peter Niemeijer
  • Re: JvHopp

    04 december 2010 13:04
    Er is maar één veilingresultaat van deze schilder bekend, namelijk lotnr 84 van de veiling nummer 213 van 19e eeuwse kunst bij Glerum Auctioneers, Amsterdam op 22 oktober 2001. Het bracht de hamerprijs van 460 euro op, wat de verkoper dus rond de 400 euro opleverde. Eerlijk gezegd verwacht ik van uw schilderij zelfs die veilingopbrengst niet. In zulke gevallen van twijfel over de waarde kunt u het met foto op Marktplaats te koop aanbieden en kijken wat er geboden wordt. Niets dwingt u het te verkopen voor een prijs die u te laag vindt.

    Mocht u het per se willen veilen, dan kunt u Mak in Dordrecht proberen, het Venduehuis in R'dam of de Eland in Diemen. Ik verwacht niet dat Glerum het aanneemt, maar u kunt ze natuurlijk een mailtje met de foto sturen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.