Informatie gezocht

Brandenburg,

Gepost door Lammert H. van Dijk 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Brandenburg,

    21 februari 2001 21:02
    Ik ben in bezit van een aquarel (of is het een print van een aquarel?) met potlood-onderschrift "...Brandenburg" en "Oudeschans" voorstellende een gezicht op de Mantelbaanstoren te Amsterdam. Ik zoek informatie over schilder en werk.
  • J.Israëls

    21 februari 2001 21:42
    : graag had ik wat meer informatie over de werken van J.Israëls. Onlangs ben ik via een erfenis in het bezit gekomen van een schilderij op paneel (achter glas) (+- 30 op 50cm)getekend ddor J.Israëls; het werk stelt een biddende vrouw (achteraanzicht) voor geknield voor een mariabeeld in een kerk. vrij somber van tinten. Hoe laat ik dit werk het best op zijn echtheid controleren ?
    vriendelijke groeten, Patrick


  • Re: J.Israëls

    22 februari 2001 20:30
    Ik begrijp uw reactie op mijn 'Brandenburg'-vraag niet. Uw reactie heeft toch geen enkele relatie met mijn vraag. En overigens, ik ben ook geen deskundige dat ik uw vraag zou kunnen beantwoorden. Groeten Lammert H. van Dijk

  • antwoord

    24 februari 2001 20:37
    : : graag had ik wat meer informatie over de werken van J.Israëls. Onlangs ben ik via een erfenis in het bezit gekomen van een schilderij op paneel (achter glas) (+- 30 op 50cm)getekend ddor J.Israëls; het werk stelt een biddende vrouw (achteraanzicht) voor geknield voor een mariabeeld in een kerk. vrij somber van tinten. Hoe laat ik dit werk het best op zijn echtheid controleren ?
    : vriendelijke groeten, Patrick
    ----
    ----
    In Holland haalde Josef Israels in het begin veel succes met het schilderij "langs moeders graf". Internationaal succes volgde toen het werk "gestrande vissers" veel aandacht trok op de Parijse salon in 1861. en Londen in 1862.
    De kunsthandel Goupil in Den Haag werd zijn verkoopagent en via hen werd hij een van de best betaalde 19de eeuwse schilders.
    Boek: Jozef Israels door Dieuwertje Dekkers
    Uitgeverij Waanders Zwolle

  • Re: Brandenburg,

    17 april 2001 13:10
    : Ook ik ben in het bezit van een "Brandenburg" een ets van een Amsterdamse gracht en weet van een litho? van hem voorstellende het Damrak.
    Volgens mij betreft het "Corn(elis) Brandenburg"
    Vedere gegeven heb ik ook niet, mocht je verdere info krijgen dan hoor ik graag van je.
    met viendelijke groet ej dijkman
  • Re: J.Israëls

    28 januari 2006 16:55
    Zou iemand weten wat the echtheids kenmerken zijn van etsen van J. Israels?
    Betreft het een specifieke signatuur?
    Advies graag.
    Hartelijk dank.
  • Re: Brandenburg,

    10 februari 2006 15:09
    ik ben ook in het bezit van een schilderij van Cornelis Brandenburg.
    n.l Oudeschans
    Kunt U iets meer over hem vertellen.

    M.vr.gr.van der Valk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.