Informatie gezocht

H.W. Mesdag

Gepost door Boris 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • H.W. Mesdag

    19 februari 2011 18:34

    Dit schilderij van Mesdag? heb ik een paar jaar geleden gekocht. Ik had eerst een kleine hoop dat het een echte Mesdag zou zijn, maar eigenlijk wist ik ook wel dat dat niet echt kon. Ik heb wel een restaurateur er naar laten kijken (hij heeft het schilderij ook schoongemaakt en opnieuw gevernist), maar hij had zijn twijfels. Ik heb het schilderij ook met foto’s naar diverse veilinghuizen en musea gemaild, maar die kwamen allemaal alleen al op basis van de gemailde foto’s tot de conclusie dat dit weliswaar een heel mooie oude, maar niettemin valse Mesdag is. Wel geschilderd in de tijd van Mesdag zelf, rond 1910, zie ook op de foto de ouderdom van het doek en het spieraam. Het is al met al toch wel een apart werk, al weet ik niet wie het heeft geschilderd (of is het toch een Mesdag?). Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2011 18:41 door Boris.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.