Informatie gezocht

wie is JCC

Gepost door willemoz 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie is JCC

    22 mei 2009 14:22
    Ik heb twee olieverf schilderijtjes, ze zijn vast meer dan 50 jaar oud (het is een paar, 1 is 'winter' de andere is 'zomer', en ze zijn me gegeven door een vriend die van de Veluwe kwam.

    De handtekening van de schilder is JCC.

    Kan iemand me helpen ontdekken welke schilder zich als JCC aangaf?

    Ik woon in Australie en heb geen toegang tot Nederlandse bronnen.
  • Re: wie is JCC

    26 mei 2009 11:57
    Met zulke vage foto's gaat dat niet lukken, Willemoz. Met scherpe foto's van het werk èn van het monogram misschien wel.
  • Twee oude meesters?: wie is JCC

    03 juni 2009 11:14
    Ok, ik heb de fotos opnieuw genomen. De paneeltjes zijn op hout (eikehout, lijkt me) en zijn ongeveer 15x19 cm.

    De voorstellingen zijn 'winter' en zomer, en zien er 19e eeuws uit (of eerder?).

    De hantekening is J.C.C (geen punt achter de laatste C). Het zou misschien J.G.G kunnen zijn.
  • Re: Twee oude meesters?: wie is JCC

    05 juni 2009 13:28
    Ik zulke gevallen valt te hopen dat de eigenaar erg aan zijn bezit gehecht is daar het geen marktwaarde heeft. De kwaliteit is dermate gering dat de maker stellig nergens te boek staat. Het is waarschijnlijk een amateur geweest en, sorry maar het moet eruit: niet eens een goede.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.