Informatie gezocht

jozef israels

Gepost door roan 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • jozef israels

    27 mei 2009 23:07
    beste,
    ik ben in het bezit gekomen van een werk van jozef israels,
    het is een olieverf op paneel 20 x 25 cm.
    (heel fijn beschilderd).
    nu wil ik weten of dit een echt werk van hem is.
    ik kan dit zelf niet voor de volle 100% beoordelen.
    de achterzijde van het schilderij is afgeplakt met karton,dat weer is afgeplakt met papieren plakband.
    op de achterzijde een adres van kunsthandel Buffa en zoon in Amsterdam.
    het schilderij is nog nooit uit de lijst geweest.
    wie kan mij hier meer informatie over geven?

  • Re: jozef israels

    29 mei 2009 13:16
    Het is een kleine spiegelbeeldkopie van het schilderij "Na de storm" (110x142cm), dat in 2002 bij Fischer in Luzern geveild is. Het werd met hulp van de VVHK door het Stedelijk gekocht. Daar is het schoongemaakt te zien met deze link: [stedelijk.di.nl]

    Buffa verkocht alles van Jozef Israels, van olieverfschilderijen en tekeningen tot reproducties en foto's. Dit lijkt op het eerste oog een opgewerkte plaat. Bij vergelijking met het grote doek wordt het kwaliteitsverschil duidelijk. De geniale toets ontbreekt in de kleine versie. Je kunt hem voor de zekerheid bij een veilinghuis laten zien.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2009 22:58 door bezoen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.