Informatie gezocht

wie is Max Cuypers

Gepost door lisa 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie is Max Cuypers

    24 juni 2009 19:58
    ik heb ooit zo'n 30 jaar terug, een schilderijtje gekregen met daarop een molen aan het water en links op de achtergrond een huis. Verder rechts op de voorgrond een persoon die over een pad loopt en recht heel in de verte een kerk. Het schilderij is ondertekend door een Max Cuypers.
    Zegt deze naam iemand wat????
    bvd
    groeten Lisa

  • Re: wie is Max Cuypers

    24 juni 2009 23:23
    Voorkeursnaam
    Max Cuijpers,

    Naamsvariant
    Max Cuypers,
    Maximilianus Joseph Hubertus Cuijpers,

    Geboorteplaats/datum
    Amsterdam 1898-03-21
    Sterfplaats/datum
    Rotterdam 1982-01-13

    Plaats/periode van werkzaamheid
    Amsterdam
    Soest
    Alkmaar
    Rotterdam 1969 - 1982

    Kwalificatie
    amateur (niet beroepsmatig),
    aquarellist,
    schilder,
    tekenaar

    Onderwerp
    stillevens
    landschappen

    Bronnen/Naslagwerken
    Scheen 1969-1970
    Scharten 1996
  • Re: wie is Max Cuypers

    24 juni 2009 23:45
    Heel hartelijk dank voor het zeer snelle beantwoorden van mijn vraag.
    Op het schilderijtje wat ik heb staat duidelijk Max Cuypers, dus op dat moment ging zijn voorkeur uit naar die naamsvariant.

    vr. gr. Lisa



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2009 07:31 door lisa.
  • Re: wie is Max Cuypers

    06 juli 2009 18:24
    Max Cuypers is ook de opa van mijn man. Hij heeft nog nooit een schilderij van deze opa gezien en is daar wel nieuwsgierig naar. Zijn vader Cees Cuypers heeft ook veel geschilderd. Veel heeft hij van zijn vader geleerd en samen hebben ze ook cursussen gevolgd. Helaas is hij vorige week overleden.
    Zou het mogelijk zijn een foto van het schilderijtje op te sturen via de mail?
    Lijkt me een leuke verrassing voor mijn man.
  • Re: wie is Max Cuypers

    07 juli 2009 04:49
    Hallo Carina,

    Mijn naam is Max Cuypers (Maximilianus Joseph Hubertus Cuypers). Ik woon in Australie en ben een kleinzoon van Max Cuypers. Cees Cuypers was mijn oom en een broer van Joop Cuypers. Al deze personen zijn amateur kunstschilders geweest al is het zo dat Max Cuypers Sr. ook beroepsmatig geschilderd heeft. Ik heb een schilderij van Max Cuypers Sr. in mijn bezit en diverse schilderijen van Joop Cuypers. Ik weet ook een paar schilderijen van Cees Cuypers te hangen. Als je contact met mij wil opnemen hierover, kun je mij bereiken op max@lei.org.au
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 08:29
    Nee Max ik heb nog niets ontvangen. Ik ben wel benieuwd.

    Groeten, Carina
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 08:31
    Snap ik niet. Ik heb het wel verstuurd. Bevestig je e-mail adres nog even
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 08:55
    ik heb je zojuist via email een berichtje gestuurd om mijn email adres te bevestigen.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 09:09
    Ik heb de fotos wederom verzonden. Hopelijk krijg je het deze keer wel.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 09:46
    Ik heb even af gewacht Max maar ik krijg niets in mijn mailbox. Ik begrijp het ook niet want verder krijg ik wel gewoon foto's of berichten in mijn mailbox dus het zou moeten werken. Jammer.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 09:48
    Ik begrijp het ook niet. Alles werkt normaal aan mijn kant. Ik zal proberen om het via een ander e-mail adres van mij te versturen. Misschien dat dit werkt.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 10:01
    Krijg je ook geen bericht dat de email niet is aangekomen? Misschien is het bestand te groot?
    Kun je ook proberen of een email zonder foto's wel aankomt?
    In ieder geval wacht ik ook nog even op bericht via je andere adres.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 10:08
    Ik heb al gereageerd op je laatste e-mail zonder fotos bijgevoegd te hebben, maar dat levert blijkbaar ook niets op. Ik weet ook niet waar het aan ligt. Ik probeer wel wat anders.
  • Re: wie is Max Cuypers

    10 juli 2009 10:12
    Ik wacht geduldig af en laat het je direct weten als het gelukt is.
  • Re: wie is Max Cuypers

    08 maart 2014 16:37
    Hallo Carina,
    Ik zag zojuist de oude discussie over Max Cuypers toen ik zijn naam op internet opzocht. Wij hebben namelijk een schilderij van Montmartre uit 1971 van hem. Het is olieverf op doek en is inclusief lijst 60 x 125 cm groot. Wij hebben dit zo'n 15 jaar geleden gekocht. Ik wilde het schilderij op marktplaats zetten toen ik op deze oude discussie stuitte. Misschien heeft u interesse in dit werk van de grootvader van uw man?
  • Re: wie is Max Cuypers

    08 maart 2014 21:24
    Leuk dat u aan mij denkt. Ik zou graag een foto wil l en zien van het schilderij wat u heeft.

    Met vriendelijke groet,

    Carina
  • Re: wie is Max Cuypers

    09 maart 2014 11:57
    Heeft u een emailadres waar ik een foto naartoe kan sturen?
    Mvgr,
    JS
  • Re: wie is Max Cuypers

    09 maart 2014 12:02
    Heb twee foto's gestuurd!
    Mvgr,
    JS

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.