Informatie gezocht

antonie Althuijzen

Gepost door oeshke 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • antonie Althuijzen

    09 juli 2009 21:41
    Geachte,

    ik heb een schilderijtje van antonie althuijzen en ben benieuwd wat de waarde daarvan is.
    Het schilderij steld voor eem ouderwetse ophaalbrug in een dorp met op de achtergrond en linkerzijkant landschap en aan de rechterzijkant een huis.

    M.v.g Jose
  • Re: antonie Althuijzen

    20 april 2012 17:37
    Hallo,

    Ik zag je bericht van bijna 3 jaar geleden.
    Bijna al zijn schilderijen zijn stillevens. Zoals gebruikelijk in die tijd kon de schilder niet leven van de opbrengst van de schilderijen. Daarom was hij ook aktief als reclameschilder bv kruidernier etc op glasramen en borden.
    Als er echt te weinig inkomen was ging zijn vrouw naar een kunsthandel in Haarlem die schilderijen inkocht. Vandaar dat heel wat van zijn schilderijen in de omgeving van Haarlem zijn te vinden.
    Soms trok hij de polder in en schilderde een boederij. Meestal werd het schilderij dan gekocht door de familie die in de boederij woonde.
    Schilder was uiterst beminnelijke man.
    Dan denk je hé heeft hij de schilder gekend? Ja, toen ik kind was woonde de heer Athuijzen boven ons.
    helaas worden dit soort schilderijen niet erg gewaardeerd ondanks de kwaliteit. Op veilingen mag je niet veel verwachten. Een opbrengst van 150 euro als het schilderij in goede staat is met een goede lijst is dan haalbaar en bij een veiling worden daar nog kosten vanaf gehaald. Er wordt overigens weinig te koop aangeboden door particulieren of veilingen.

    Als u het schilderij wilt verkopen ben ik misschien geïnteresseerd. Anders zou ik graag een foto ontvangen per email. Ik ben nieuwschierig geworden.. Ook omdat ik vroeger tegenover een boederij woonde , maar dan zonder ophaalbrug.

    Ik hoor graag van u.


    Ik heb eventueel een ander schilderij voor u een bloemstilleven.

    Met vriendelijke groeten,

    Cor

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.