Informatie gezocht

Chinees porselein vraag

Gepost door egbert1987 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Chinees porselein vraag

    03 november 2010 21:07
    Ik heb een aantal schoteltjes en kopjes in mijn bezit. Het materiaal is Chinees porselein. Dit serviesje is al jaren in de familie. Ik heb eens gehoord dat het 17e eeuws zou zijn, maar zeker weten doe ik dat niet. Weten jullie misschien meer over deze schoteltjes en kopjes? Bijvoorbeeld over hoe oud het is, en door wie het gemaakt is? b.v.d.
  • Re: Chinees porselein vraag

    23 mei 2012 23:28
    Ik heb een volledige set van 10 kop en schotels, melk en suiker kannetjes met schotel en thee of koffiepot met dezelfde 'handtekening' op de onderkant. Ik kan op jouw vraag geen antwoord terug vinden. Weet je het inmiddels? Groet Esther Flasch
  • Re: Chinees porselein vraag

    27 mei 2012 00:06
    Niet Chinees maar Japans. Uit eerste helft vorige eeuw. Waarde voor een hele set vaak niet meer dan 50euro of op een goede dag misschien 70euro. In grote getalen gemaakt voor export. Erg decoratief.
  • Re: Chinees porselein vraag

    28 mei 2012 11:37
    Dank je wel. Dan kan ik het tenminste in de kast uitstallen ipv goed verpakt in een doos. Want het is mooi spul, wel heel erg breekbaar.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.