Informatie gezocht

Schilderij op doek winterlandschap / wie kan mij meer vertellen?

Gepost door lindabakker84 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij op doek winterlandschap / wie kan mij meer vertellen?

    20 september 2009 22:45

    Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij. Hoe heet het schilderij? Van welke schilder is het? Wat is de waarde?

    Mvg.,
    Linda
  • Re: Schilderij op doek winterlandschap / wie kan mij meer vertellen?

    23 september 2009 00:27
    Het ziet er naar uit dat er een signatuur van Louise Apol staat.
    Dit was een zeer bekende en geliefde schilder die leefde van 1850 tot 1936 en vooral bekend is door zijn winterlandschappen.
    Hij is 1 van de bekendste schilders uit de Haagse School en zoals het wel vaker gaat bij bekende en geliefde schilders is hij ook vaak, heel vaak "nagemaakt" waarbij per ongeluk een op Apol signatuur lijkende signatuur geplaatst werd. Helaas worden deze vervalsingen bij grote regelmaat te koop aangeboden als een echte Apol.

    Het is dus zaak om uw schilderij door een kunstkenner te laten bekijken of u echte heeft of een neppert.
  • Re: Schilderij op doek winterlandschap / wie kan mij meer vertellen?

    23 september 2009 21:53
    Bedankt voor uw reactie!

    Ik ga het schilderij eens laten bekijken door een kunstkenner.
  • Re: Schilderij op doek winterlandschap / wie kan mij meer vertellen?

    24 september 2009 18:21
    Der staat "n.L. Apol", wat "naar L.Apol" betekent. Het is dus een navolging en helaas een hele slechte van rommelmarktniveau.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.