Informatie gezocht

Rosy Fernandez-Diaz

Gepost door H.Betting 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Rosy Fernandez-Diaz

    21 december 2009 13:32
    Beste mensen,

    Ik heb een vraag over een schilderij of kopie hiervan die ik reeds vond hier thuis. Het gaat om een werk van Rosy Fernandez-Diaz genaamd "Clown With Marguerite".

    Ik vraag mij af of dit een echt werk is, of een kopie, en wat hier de mogelijke waarde van zou kunnen zijn. Tevens ben ik op zoek naar wat meer informatie over deze schilder.

    Rosy Fernandez-Diaz is naar ik weet geboren in 1935 te Parijs en is hier ook overleden in 1987. Tevens zou deze schilder tijdelijk in Nederland hebben gewerkt en geëxposeerd.

    Dit schilderij zou geschilderd zijn in 1957, zoals op de foto tevens te zien is. Tevens kan men concluderen dat dit werk verkocht(?)is terwijl de schilder nog leefde, aangezien op het plaatje staat: Rosy Fernandez-Diaz (1935-.....)

    Met vriendelijke groet,

    Hidde Betting
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 15:56
    Hidde,

    Ik heb hier juist hetzelfde probleem,ik vraag me ook af wie die schilder was,en of deze schilderijeren enige waarde hebben?
    Mijn schilderij heb ik gekocht in een kunstgalerij in Knokke (Belgié)
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 17:30
    Hallo,

    Dat is een gewone print.....Als je de naam Fernandeze-Diaz intikt in Google (afbeeldingen) zie je dat dezelfde print te koop staat op www.2dehand.be voor tien (10) euro.

    Mvg,

    Rolija
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 17:52
    Beste,

    Dit is niet dezelfde of die van ons,die van ons is op canvas geschilderd en is zeker geen print.

    mvg,
    Katrien
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 18:30


    Katrien,

    Ik reageerde op de topic van H.Betting.....Maar is het mogelijk eens een foto te plaatsen van de achterkant van "schilderij"

    Mvg,

    Rolija






    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2010 18:31 door Rolija.
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 19:39
    Zoals gevraagd heb ik het doek uit het kader gehaald.
  • Re: Rosy Fernandez-Diaz

    20 juni 2010 20:11
    Dag Katrien,

    Bedankt voor de foto's, maar het blijft moeilijk.....Maar als je deze "schilderij gekocht heb in een kunstgalerij in Knokke " (zoals je zelf schrijft ) moet je toch weten hoeveel je er voor betaald hebt ? Ik blijf mijn twijfels hebben of dit een schilderij is....

    De twee laatste verkopingen op veiling van deze kunstenaar, zijn een schilderij van 35/27 cm maar 33 € opgebracht en de tweede een schilderij van 64/54 cm amper 146 €. Dus een hoog vlieger zal het zeker niet zijn. Ik hoop voor jou dat je er niet te veel voor betaald hebt. Natuurlijk blijft het een mooi werk he !

    Mvg,

    Rolija

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.