Informatie gezocht

M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

Gepost door MarkH 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    13 december 2011 08:33

    Onlangs heb ik dit schilderij via een executieverkoop aangeschaft. Het schilderij is ondertekend met M. Vernet, de schilder zou van Spaanse afkomst zijn. Graag zou ik meer schilderijen van deze schilder willen zien/bewonderen.

    De verf zit er erg dik op. Dit is een zogenaamde mestechniek, werd mij verteld.

    Door de reflectie van de flits lijkt het alof er allemaal witte puntjes op zitten, maar in werkelijkheid is de achtergrond geheel zwart.

    Als iemand meer informatie of tips heeft hoor ik het graag!

    Mark
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    10 september 2012 12:28
    ook ik heb een gekocht op executie verkoop, maar twijfel nu of de schilderij wel enige waarde heeft. Waar heeft U deze gekocht of van wie? Ook een verkoper genaamd Jacobs Ruben die zich uitgeeft voor kunstgeschiedenis? hoor graag of U ondertussen meer teweten gekomen bent. Denk dat het dezelfde M. Vernet is. Ook pik zwarte achtergrond.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    10 september 2012 12:39
    Ai. Ik heb deze gekocht via een executieverkoop in Hilversum.
    De curator zou werkzaam zijn bij Vision Gallery in Breukelen.

    Heeft u exact hetzelfde schilderij gekocht?
    De naam Jacobs Ruben komt mij niet bekend voor en is tijdens de verkoop ook niet genoemd.

    Waar heeft u het schilderij gekocht?

    Ik hoor graag meer!



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2012 12:40 door MarkH.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    10 september 2012 12:45
    ik heb deze gekocht in Ekeren (dit weekend). Hoewel ik het heel mooi vond en maar gekocht heb, ben ik daarna toch ook op zoek gegaan naar meer info, maar zonder success. De naam is trouwens Jacob Rubens, die man heb ik wel teruggevonden en is helaas niet zoals hij mij vertelde een kunstgeschiedenis expert maar een doorwinterde sales die nu op pensioen nog wat bijverdiend, dus duidelijk ingehuurd door de verkoper. Ik ben inderdaad benieuwd naar de schilder en waar hij vandaan komt, ook mij werd verteld dat hij uit spanje komt en niet veel schilderijen maakt. Mijn schilderij is wel een vrouw die heel realistisch geschilderd is, dus niet zo expresionistisch als de uwe (persoonlijk vind ik de uwe ook wel mooi) maar de vraag is, hebben we er teveel voor betaald toch?
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    10 september 2012 14:23
    Op de vraag of u en ik er teveel voor hebben betaald, vraag ik mijzelf eerst af of dat wat ik ervoor betaald heb ik het waard vind.

    In mijn geval vind ik het bedrag dat ik er voor heb betaald het waard. Dit is ook wat ik mij tijdens de koop heb afgevraagd.

    Zelf bezoek ik met enige regelmaat kunst(gerelateerde) evenementen, maar om mijzelf een kenner te noemen, nee. Nu denk ik, maar nogmaals ik ben geen kenner, dat het bedrag een prima prijs is geweest voor een schilderij zoals deze. Ik zou graag een foto willen zien van uw schilderij en wat u er voor heeft betaald.

    Ik heb er geen enkele moeite mee om u per e-mail te vertellen voor welk bedrag ik dit schilderij heb gekocht en welke andere informatie u nog meer zou willen weten.

    Mijn e-mailadres is: e-mailadres verwijderd
    Spaties weghalen en dot veranderend door een punt (ivm spambots ed.)

    Ik hoor graag van u.





    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2012 20:04 door MarkH.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    05 november 2012 00:00
    Afgelopen zaterdag 3 nov. hebben wij exact dezelfde schilderij gezien in nieuwegein. Dus er zijn meer exemplaren van dit schilderij.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2012 01:00 door vinol.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    17 december 2012 19:35
    Beste mensen,

    Ik was afgelopen zondag bij een zogenaamde executieverkoop van deze verkopers (Vision Gallery). Mijn vriend heeft er een schilderij gekocht. Ik heb echter het schilderij met het hoofd van de dame ook gezien.

    Ik moet zeggen dat ik er een raar gevoel over had toen ik er was. Volgens mij is er iets niet helemaal in de haak met deze (zogenaamde) executieverkopen. Zijn er meer mensen die er zo over denken? Ik heb het gevoel dat ze niet eerlijk waren over de prijzen (waarde van de schilderijen) en dat het ook niet gaat over unieke werken (waar ze wel constant mee te koop lopen). Daarnaast denk ik ook niet dat het gaat over executieverkopen.

    Ik wil hier eigenlijk meer van weten maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Mocht iemand zich geroepen voelen om hier actie op te ondernemen, dan zou ik daar graag contact mee hebben om dit wellicht samen op te pakken.

    Mijn email adres is: martine_sch@hotmail.com

    Met vriendelijke groet,
    Martine
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    15 januari 2013 11:59
    Volgens mij worden dit soort schilderijen aan de lopende band in China gemaakt.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    15 januari 2013 12:49
    Artikel in het AD van 08-02-09

    Het huis-aan-huis verspreiden van flyers heeft effect gehad: in de Franse zaal van stadscafé en restaurant De Zalm in Gouda is het zaterdag aan het begin van de middag een drukte van belang.

    Gouwenaars en streekgenoten proberen hier voor een prikkie een echt olieverfschilderij te scoren. Voor 399 euro in plaats van de gebruikelijke 1350 euro wisselen hier schilderen met lijst van eigenaar. Oftewel: zo’n 70 procent korting.

    "Ik ben wat sceptisch," zegt Jeanneke Vermeulen uit Gouda. Met twee kinderen bezoekt ze de verkoopbeurs. "Volgens mij zijn het mooie Chinese reproducties. Alles heeft hetzelfde formaat, dezelfde dikte. Ik ben in China geweest en heb ze daar aan het werk gezien."

    Vision Gallery uit Breukelen en organisator van de beurs stelt dat de schilderijen deels komen uit faillissementen van galerieën. "Daarom verkopen wij dit voor een lage prijs," aldus de aanwezige woordvoerster.


    Er zijn er dus meer die zo hun twijfel hebben.
    De werken zijn misschien leuke plaatjes maar kunst zal ik het niet noemen.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    20 januari 2013 17:55
    Ook ik heb dit schilderij gekocht en heb bij het lezen van dit bericht toch wel ernstig mijn twijfels.

    Mijn exemplaar kwam met een "certificate of authenticity" en nu lees ik dat diverse mensen dit schilderij hebben... raar?

    Graag kom ik in contact met iedereen die van Vision Gallery dit schilderij heeft gekocht en de aanschafprijs.

    Jullie kunnen mij mailen op: dvdv88@xfa.nl



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2013 15:51 door dvdv88.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    21 januari 2013 16:06
    ik heb 575 euro betaald, maar ben ervan overtuigd dat het
    A. chinese productie van de lopende band is
    B. grove diefstal is aangezien ze mij vertelden dat het een spaanse schilder is die niet zo veel meer schilderd wat niet waar is
    C. het bedrijf is eigenlijk een lijsten verkoper die uit china schilderijen laat overkomen, zelf de lijsten er op plaats en zo naar de markt gaat


    ik zou heel graag dit bedrijf voor de rechter slepen want het is puur bedrog
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    21 januari 2013 17:24
    Ik heb hier 1850,- voor betaald, welke maat doek heb jij?



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2013 17:53 door dvdv88.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    23 januari 2013 09:22
    Ik ben nog in afwachting van een reactie per e-mail maar heb inmiddels vernomen dat er meer mensen met twijfels zijn over dit bedrijf?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2013 15:45 door dvdv88.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    23 januari 2013 12:29
    Ik denk dat voor de rechter krijgen moeilijk is omdat juridisch gezien oplichting moeilijk bewijsbaar is. Je hebt betaald voor een schilderij en je hebt het ook gekregen. Daar zit 'm de oplichting niet in. Dat je achteraf gezien veel te veel hebt betaald dat is toch je eigen verantwoordelijkheid, lijkt me.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    30 maart 2013 17:03
    Dann Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik denk dat voor de rechter krijgen moeilijk is
    > omdat juridisch gezien oplichting moeilijk
    > bewijsbaar is. Je hebt betaald voor een schilderij
    > en je hebt het ook gekregen. Daar zit 'm de
    > oplichting niet in. Dat je achteraf gezien veel te
    > veel hebt betaald dat is toch je eigen
    > verantwoordelijkheid, lijkt me.

    Het zit 'm er volgens mij in eerste instantie dan ook niet in welk bedrag er voor het schilderij betaald is, maar dat de verkoper -Vision Gallery- niet heeft verkocht wat zij zeiden te verkopen (conformiteitsvereiste). De afgeleverde zaak (het schilderij) voldoet niet aan de overeenkomst zoals ik en dvdv88 die met Vision Gallery hebben gesloten, namelijk een authentiek schilderij. En dat is nou juist waar de schoen wringt. En vanuit die uitgangspositie is het wél bewijsbaar.

    Daarom wil ik verzoeken dat eenieder die een dergelijk schilderij heeft gekocht, en zijn of haar twijfels heeft, zich hier meldt.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    25 juni 2013 17:24
    Ook ik heb zo'n schilderij. Gekocht in 2012 op een "executieveiling" in Almere georganiseerd door Vision Gallery uit Breukelen.
    Ik heb er 1500,- voor betaald.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    11 augustus 2013 21:43
    Rob123 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ook ik heb zo'n schilderij. Gekocht in 2012 op een
    > "executieveiling" in Almere georganiseerd door
    > Vision Gallery uit Breukelen.
    > Ik heb er 1500,- voor betaald.

    Rob, wil je even contact met mij opnemen. Mijn e-mailadres is -verwijderd-

    Gr Mark



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2013 17:31 door MarkH.
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    08 februari 2014 19:03
    Toevallig laatst een schilderij gekocht bij Vision Gallery. Toen schilderij werd geleverd was deze beschadigd. Door hun restaurateur kater restaureren. Kwam niet goed terug. Na aandringen mochten we nieuw schilderij uitzoeken uit dezelfde serie. Blijkt schilderij in spiegelbeeld te zijn. Best mooi maar anders. We besluiten om om te ruilen. Vandaag wordt het schilderij gebracht en blijkt t weer een ander schilderij te zijn (met soort v beschadiging/vochtvlek). ????? Dit riekt toch wel heel erg naar oplichting.
    Wat hebben jullie uiteindelijk voor elkaar gekregen?
  • Re: M. Vernet - Schilderij vrouw met pikzwarte achtergrond

    09 februari 2014 14:15
    RAMWinkel Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Toevallig laatst een schilderij gekocht bij Vision
    > Gallery. ........ Dit riekt
    > toch wel heel erg naar oplichting.
    > Wat hebben jullie uiteindelijk voor elkaar
    > gekregen?

    Vervelend voor je, RAMWinkel. Heb je ook er ook een certificaat van authenticiteit bij gekregen? Ook wij hebben een aanbod gekregen om ons schilderij om te ruilen maar wij willen graag ons geld terug. Op het moment zijn we dan ook nog bezig met Vision Gallery om tot een minnelijke oplossing te komen.

    @RAMWinkel: wat is jouw e-mailadres? Wil jij mij even een berichtje sturen op mark.heus@gmail.com? Bedankt alvast.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/02/2014 19:44 door MarkH.
  • Re: M. Vernet - Schilderij naakte vrouw

    08 juli 2014 19:39
    ik heb ook een M.Vernet van een naakte vrouw, ook gekocht op een failissementsverkoop in leusden...niet best dus, heb er een hoop geld voor betaald..



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2014 19:54 door woiten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.