Informatie gezocht

Freelance werken in de museumwereld

Gepost door J.O 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Freelance werken in de museumwereld

    J.O
    22 maart 2010 10:53
    Hallo,

    Ik had een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    ik ben een master student en zal zeer binnenkort
    afstuderen in Middeleeuse en vroegmoderne geschiedenis. ik ben al aan het solliciteren
    voor een baan in de museumwereld. Het liefst werk ik met collecties en/of werk ik aan tentoonstellingen of schrijf ik teksten voor catalogi, tentoonstellingen of folders etc. ik heb al best wat ervaring opgebouwd d.m.v stage en onbetaald trainee werk. Zelf nu werk ik onbetaald naast mijn studie en part-time werk in een museum aan een boekje.

    ik overweeg om straks na mijn afstuderen part-time te gaan werken en free-lance voor mijzelf te beginnen en door te blijven werken aan tentoonstellingen etc. Is dit haalbaar en waar begin je? en hoe noem je jezelf dan als je jezelf wil 'verkopen'.

    Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand op dit forum ooit in hetzelfde schuitje heeft gezeten.

    gr.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.