Informatie gezocht

Boudewina (Ina) Rahusen

Gepost door peter huibers 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Boudewina (Ina) Rahusen

    23 oktober 2000 22:26
    Ik ben op zoek naar meer info over Ina Rahusen, 1895-1977.
    Ik heb zelf een portretje (aquarel) van een jongetje, aan de binnen zijde gesigneerd met ina Rahusen 16 july 1910
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    06 januari 2001 00:57
    Informatie over het jongetje kan ik je niet geven.
    Bouedewina Rahusen geboren 8 maart 1895
    Vader Joan Rahusen 31 maart 1864
    geboren Amsterdam, gestorven 4 april 1920 te Haarlem
    Moeder Bouwdewina de Graaf 5 juni 1870 geboren te Haarlem gestorven 25 november 1933 te Den Haag
    Ze had 1 broer en 3 zusjes.
    Ik zou het schilderij graag willen zien en alle informatie over haar is welkom
    met vriendelijke groet
    Niels
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    15 januari 2001 19:58
    beste Niels; heb je mijn e-mail ontvangen? is de jpeg van het portret bruikbaar?
    Met vriendelijke groeten Peter.
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    19 maart 2001 22:31
    : Helaas kan ik je niets vertellen over Ina Rahusen, echter heb ik een schilderijtje, ooit gekocht in Arnhem bij Kunsthandel J. Max, met een donsveertje, getekend door IR, Ina Rahusen. Het kan ook een ets of iets dergelijks zijn. Het bevat een nummer 89/11, vandaar.
    Weet jij hier iets meer over?
    Gr. Wim Roelofs
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    20 maart 2001 21:17
    Het kan zijn dat het een lithografie is (steendruk), meestal in grotere oplages gedrukt.Deze maakte ze veel en niet zozeer etsen.
    het kan zijn dat het afdruk 11 is uit een serie van 89.
    is het mogelijk dat je mij een digitale foto stuurt of is het eventueel te koop?
    Met vriendelijke groeten peter huibers.
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    21 oktober 2005 13:30
    Bezit een aantal mezzotints van Ina Rahusen, die mij als neefje enkele malen uittekende. In begin december zal er in de bibliotheek van Maastricht een tentoonstelling van haar werk worden geopend met als onderdeel een door haar geillustreerd dagboek van mijn eerste levensjaar (1940).
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    06 november 2005 15:48
    Graag zou ik meer informatie willen hebben over die tentoonstelling begin december in Maastricht over werk van Ina Rahusen. Op 22 december 2005 wordt in de Zeeuwse Bibliotheek in Middelburg namelijk ook een tentoonstelling over haar geopend, begeleid door een boekje over haar leven en werk. Dit wordt uitgegeven in de serie Zeeuwse Katernen, waarin kunsthistorische publicaties verschijnen, die betrekking hebben op het kunstenaarsleven in Zeeland.
  • Re: Boudewina (Ina) Rahusen

    27 februari 2016 17:42
    Ik beschik over een aantal kabinetfoto's/familiefoto's van de familie Rahusen-de Graaff o.a. Ina Rahusen 1895-1977, haar broertje en zussen, haar ouders Boudewina en Joan en ooms en tantes.
    Deze foto's wil ik verkopen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.