Informatie gezocht

Wie kent deze schilder

Gepost door jverschoor 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Wie kent deze schilder

    03 april 2016 13:24
    Er lijkt Röhmer te staan, een naam die in Nld niet voorkomt. Of heel misschien Böhmer. Maar de voorletter is sowieso onleesbaar door de slechte foto, dus daar kom ik niet verder mee. In elk geval is het een kopie naar Raaphorst, de populaire kattenschilder:

    [rkd.nl]
  • Re: Wie kent deze schilder

    03 april 2016 20:02
    Ik ben zelf nog aan het uitzoeken geweest en zou het kunnen zijn dat het om henriette ineke ronner gaat ?
  • Re: Wie kent deze schilder

    03 april 2016 22:28
    100% geen Ronner bekijk haar signatuur maar eens via google
  • Re: Wie kent deze schilder

    03 april 2016 23:02
    Dat was ik aan het doen ja en inderdaad lijkt er totaal niet op?
    Dat was wat ik te horen kreeg van iemand die er verstand van zou hebben ?
    Maar goed dat zie ik nou ook pas na wat googlen.
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

    mvg jeroen
  • Re: Wie kent deze schilder

    04 april 2016 13:11
    Henriette Ineke Ronner?? Dat is voor ons hier om je rot te lachen :) omdat er een peperdure kattenschilderes Henriette Ronner bestaan heeft, die niet bepaald Ineke heette.

    Dit is, nogmaals, een typische kopie naar Cornelis Raaphorst, die best goeie prijzen oplevert hoewel velen het een waardeloze schilder vinden. Een andere naam die je eens moet googlen is Van Trirum. Maar de Umlaut op de Ö is onomstotelijk van een Duitse naam.
  • Re: Wie kent deze schilder

    07 april 2016 17:35
    Ik zal voortaan eerst zelf even googlen voordat ik klakkeloos iemand anders z'n informatie hier post ?
    Maar ik als iemand die nul ,nul verstand heb van kunstschilders gelooft al gauw iets van iemand die zegt dat ie er verstand van heeft????
    Maar goed diegene heeft er blijkbaar nog minder verstand van als ik denk ?
    Maar bedankt voor je hulp ga verder met zoeken met de informatie die je noemt.
    Als ik wat meer te weten ben gekomen,laat ik het even weten.

    mvg jeroen

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.