Informatie gezocht

Wie herkent deze schilder?

Gepost door Koffieberg 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie herkent deze schilder?

    24 mei 2010 16:19
    Goedendag allemaal,

    Mijn grootvader heeft een ets (druk nummer onbekend) in zijn huis hangen. hij heeft deze gekregen van zijn eigen vader, die dit schilderij als een cadeau kreeg voor een vriendendienst. Dit schilderij is circa 70 jaar in de familie. Nu is mijn grootvader op internet gaan zoeken naar de herkomst van dit schilderij. Dit schilderij is van de Grimnessesluis te Amsterdam. Tinus de Jongh heeft ooit een schilderij gemaakt van deze sluis,maar dit is niet dezelfde schilderij als die mijn grootvader heeft. Mijn vraag is nu: Wie herkent deze schilder?

    Bij voorbaat dank,

    koffieberg
  • Re: Wie herkent deze schilder?

    26 mei 2010 00:26
    Uw grootvader heeft een ets van Dirk Harting,


    Dirk Herman Michael Harting is geboren op 03-08-1884 in Salatiga (Ned. Indie) en overleden op 28-08-1970 in Haarlem
    Hij heeft zijn opleiding genoten op de Rijksakademie van beeldende kunsten (Amsterdam) tussen 1904 en 1910 en is hierna werkzaam geweest in Utrecht, Amsterdam, Heemstede, Haarlem (1969-1970).

    Hij was een leerling van Pieter Dupont en Willem Witsen.

    Hij werkte als graficus, schilder, tekenaar, etser, lithograaf, graveur, grafisch ontwerper en zijn onderwerpen waren vooral landschappen, portretten, stadsgezichten, bloemstillevens en figuurvoorstellingen

  • Re: Wie herkent deze schilder?

    26 mei 2010 20:17
    Ik wil u zeer vriendelijk bedanken voor uw reactie. Mijn grootvader is erg blij met de informatie die u verstrekt heeft. Hij had alleen nog een vraag: Hoeveel is het schilderij waard?

    ik hoop van u te horen,

    Koffieberg
  • Re: Wie herkent deze schilder?

    27 mei 2010 00:36
    Met waardebepaling ben ik altijd erg voorzichtig want ik zit niet in de "handel".
    Ik vertel dan altijd dat de waarde van veel factoren afhankelijk is zoals de staat van het werk, de grote en de populariteit van de dag.

    Om u een indicatie te geven: ik heb dit soort etsen zien verkopen voor om en nabij de 100euro.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.