Informatie gezocht

van wie is dit schilderij

Gepost door eldena 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • van wie is dit schilderij

    24 januari 2017 12:46
    Deze schilderij zou al heel lang in bezit zijn van familie,maar ik heb dus echt geen idee over wie deze zou geschilderd hebben en hoe deze noemt.
    Nu het is niet de bedoeling deze weg te doen,ik persoonlijk vind ze zeer mooi.
    zou er mij iemand kunnen helpen ..... alvast bedankt
  • Re: van wie is dit schilderij

    24 januari 2017 14:33
    Het origineel was van Jean-Jacques Henner maar is helaas verloren gegaan en had de titel (Saint) Fabiola. Misschien is dat de reden dat dit schilderij één van de meest gekopieerde en dus gewaardeerde schilderijen ter wereld is.
    Vul in Google afbeeldingen de tekst Francis Alÿs: Fabiola in en u zulk begrijpen wat ik bedoel.
    Omdat het zoveel is gekopieerd zult u begrijpen dat het achterhalen van degene die uw schilderij heeft gemaakt nagenoeg onmogelijk is omdat het bijna in alle gevallen onbekende schilders zijn geweest.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2017 16:45 door mp.kunst.
  • Re: van wie is dit schilderij

    24 januari 2017 22:36
    Bedankt voor de wijze en snelle reactie...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.