Informatie gezocht

onbekend of bekend ?

Gepost door Ayrton 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • onbekend of bekend ?

    29 juli 2017 23:58
    Goedenavond allemaal , heb mij zojuist aangemeld als nieuw forumlid. Dit komt doordat ik al enige tijd in het bezit ben van een aantal schilderijen waar ik meer over zou willen weten en dan met name over de schilder. Ik heb uiteraard zelf ook al het nodige gedaan maar kom er niet uit. Ik zou graag met twee schilderijen willen beginnen het ene is een Amsterdams stadsleven met als middelpunt de Schreierstoren (tenminste dat denk ik) maar met een lastige ondertekening voor mij niet geheel te ontcijferen met name of het misschien met dubbel t of een H is geschreven en zie volgens mij op de e een accent grave staan vervolgens de letter voor ME op het eind is mij ook niet duidelijk, heb op verschillende letters gezocht maar kom er niet uit. Dit schilderij heeft een afmeting van 30 bij 24 cm en is op een paneeltje geschilderd.

    De tweede is een polderlandschap met wel een duidelijke signatuur namelijk W.Kroon, simpel denk je dan maar dan kom je bedrogen uit . Ik kwam weliswaar uit op Wilhelmus Johannes Kroon (Amsterdam 1908) en vond twee websites die van dezelfde schilder een schilderij te koop aanbieden, op ebay een Kunsthandel en een Kunstveilinghuis beide gek genoeg in Duitsland , wat het nog vreemder maakt dat deze handtekeningen behoorlijk verschillen mijn inziens nooit van dezelfde schilder kunnen zijn en ook beide weer verschillen met de handtekening op mijn schilderij.
    Dus hierbij is de vraag welke juiste handtekening behoort toe aan Wilhelmus Johannes Kroon Amsterdam 1908 ? Het is op een doek geschilderd olieverf met de afmeting 42 bij 32 cm.
    Ik zal de foto's erbij doen dan kunt U deze zelf vergelijken en wellicht weet iemand meer over deze schilder te vertellen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.