Informatie gezocht

Namaak volgens de wet op lijst

Gepost door 612 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Namaak volgens de wet op lijst

    612
    24 november 2010 16:49
    Hallo iedereen,

    Bij enige regelmaat kom ik schilderijen tegen met een identieke lijst waarop aan de achterkant een gedrukte tekst staat in de trant van 'NAMAAK VOLGENDS DE WET ART. ...'. Vaak staat er ook een datum bij en dergelijke. Meestal vervaagd en moeilijk te lezen. De lijsten zijn allemaal identiek en zijn vaak in een gouden kleur geschilderd.

    Ik vind het opmerkelijk omdat de lijst elke keer niet origineel is waardoor niet uit te sluiten is of het daadwerkelijk op het schilderij van toepassing is. Ik begrijp niet waarom er toen der tijd (oudste dergelijke lijst die ik heb gezien kwam uit de jaren 30) niet op de achterzijde van het schilderij een dergelijke stempel is gemaakt. Dit zou veel betrouwbaarder zijn en minder 'fraude' gevoelig. Weet iemand waar deze lijsten vandaan komen en hoe er op dit moment nog mee om gegaan wordt? Bij voorbaat dank.

    Groet

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.