Informatie gezocht

Tekening

Gepost door Frankdeneerste 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Tekening

    30 augustus 2019 16:53
    Er staat P. Wijant, lijkt me. Die naam komt helaas in meerdere spellingen voor: Wijand, Wyant, Wyandt, Weijand etc. De RKD noemt een 18e eeuwse schilder van die naam, maar in veilingbanken is niets te vinden:

    [rkd.nl].

    De maker is natuurlijk geen groot kunstenaar geweest, maar het is een curieus werkje.
  • Re: Tekening

    30 augustus 2019 19:42
    Ik dacht ook al P.Wijant te kunnen lezen. Van die fecit ben ik wel redelijk zeker, alsook van die 17?3 .
    En neen een groot kunstenaar was het niet, maar het is een leuk dingske.
    Hartelijk dank weer sytze.
  • Re: Tekening

    31 augustus 2019 10:19
    Dat huisje links is niet Nederlands. Eerder Italiaans. De kledij van de mannen durf ik zo niet te localiseren, lijkt me ook niet per se Hollands. De hier vrij ongewone techniek van vervloeiende grijstinten in inkt is natuurlijk snel penseelwerk, bedoeld als voorstudie voor later gebruik in het atelier. Maar de naam is er later opgezet. Ik vermoed dat deze Wijant, terug van lang weggeweest, zijn reisschetsen heeft gesigneerd en gedateerd.
  • Re: Tekening

    31 augustus 2019 13:36
    Dank U wel ook, uverb, voor de bijdrage.
    Weet iemand misschien ook of die vlekken weggehaald kunnen worden ? En ik veronderstel dat ik daar beter niet zelf aan begin, het papier is nogal fragiel.
    En is er eventueel ook een waarde op het werkje te plakken ? Het meet 28,5 x 19,5 cm.
    Bedankt
  • Re: Tekening

    01 september 2019 12:22
    Papierrestaurateurs kunnen dat, ja. Dat zijn ware tovenaars. Maar dan ben je gauw een paar honderd euro kwijt. En dat gaat het op een veiling niet opleveren.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.