Informatie gezocht

Restauratie kost

Gepost door Mister123 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Restauratie kost

    23 december 2019 23:52
    Hallo allemaal, alvast fijne feestdagen!

    Ik heb hier een schilderij van Jacques Gorus, antwerps graficus, met een scheurtje, het is misschien niet noodzakelijk om dit nu te herstellen maar ik krijg soms zelf de vraag of je wat kan doen als je een werk van lage of geen waarde hebt en toch een hoekje wil fixeren. Papierplakband helpt even maar dat haalt een eventuele deuk niet weg en valt na enkele maanden er af.

    Kan je zelf, bv Met witte olieverf, een lapje op de achterkant kleven om het doek terug wat te fixeren?

    En wat rekent een restaurator bij jullie om een snelle minimale restauratie uit te voeren voor werken met lagere waarde?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2019 23:55 door Mister123.
  • Re: Restauratie kost

    24 december 2019 10:49
    Ik betaal mijn restaurateur soms flinke bedragen. Vorige maand nog 1100 euro incl. BTW. Maar bij een doek zonder marktwaarde zou ik zo'n kleine klus aan mijn niet gecertificeerde, niet bij beroepsverenigingen aangesloten opknapper uitbesteden. Dan ben ik meestal met 75-100 euro klaar.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.