Informatie gezocht

D. Verheul

Gepost door meesterwerk 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • D. Verheul

    12 december 2007 19:56
    Ik heb een olieverf schilderij van D. Verheul. Ben benieuwd of iemand me wat meer kan vertellen over deze schilder. Doek in al sinds mensenheugenis in de familie en zelf kan ik er niets over vinden.
  • Re: D. Verheul

    20 maart 2011 12:09
    meesterwerk Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik heb een olieverf schilderij van D. Verheul. Ben
    > benieuwd of iemand me wat meer kan vertellen over
    > deze schilder. Doek in al sinds mensenheugenis in
    > de familie en zelf kan ik er niets over vinden.


    Goededag, ik ben zomaar op dit forum gekomen. In een container !! heb ik vorig jaar een schilderij gevonden. Foto probeer ik erbij te doen. Gesigneerd door D Verheul. Stijl klopt.Het is wel intrigerend, maar in ieder geval behoed voor vernietiging.
    Groet, Willem Jonkman
  • Re: D. Verheul

    20 maart 2011 17:59
    Beide schilderijen zijn mogelijk van Dirk Verheul die zijn werken ook wel signeerde met D. Verheul jr.
    Hij is geboren in Rotterdam op 17-06-1864 en overleden op 22-11-1949 ook in Rotterdam
    Hij heeft gewerkt in Rotterdam, Den Haag, Rheden, weer Den Haag, Putten en weer Rotterdam
    Hij werkte als schilder en tekenaar en zijn bekenste onderwerp was landschappen.
    Bij Kunsthandel 2000 is echter een mooi werk te koop van een Theatervoorstelling met publiek.
    Hij is lid geweest van Vereeniging Sint Lucas (Amsterdam)
  • Re: D. Verheul

    15 mei 2020 17:09
    Grappig, wij hebben ook 3 werken van Dirk Verheul

    1 ervan is echter in slechte staat dus daar zet ik geen foto van op.

    Leuk om te zien dat zijn werk echt goed te herkennen is aan de stijl.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.