Informatie gezocht

Wie is de schilder?

Gepost door Karlijn1980 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is de schilder?

    26 augustus 2020 14:43
    Beste Kunstkenners,
    Wie kan mij, totale leek op dit gebied, op weg helpen met het vinden van de schilder van dit schilderij?
    Ik heb het gekocht op een markt in Brussel en ben heel nieuwsgierig van wie het is. Op de achterkant een sticker met wat aanwijzingen...Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, alvast dank voor de moeite! Vriendelijke groet.
  • Re: Wie is de schilder?

    26 augustus 2020 17:53
    Ik zie veel portretten gemaakt door...Luciaan Arthur (Luc) De Decker 

    Maar zie wel een andere signatuur
  • Re: Wie is de schilder?

    26 augustus 2020 20:19
    Dankjewel voor je reactie Dikkie,
    Zou je misschien nog iets kunnen maken van de sticker op de achterkant? Daarnaast is het geschilderd op een soort hardboard en dat lijkt me niet echt iets voor zo’n gerenommeerde kunstenaar of is dat redelijk gangbaar?
  • Re: Wie is de schilder?

    26 augustus 2020 21:44
    De sticker is een aanwijzing van/voor de lijstenmaker: goud- zwart- type code. Heeft met het kunstwerk niets te maken.
  • Re: Wie is de schilder?

    27 augustus 2020 09:31
    Dit is een zeer on-Nederlands portret. Het handschrift van de lijstenmaker is Duits. Kun je dus beter aan een internationaal forum voorleggen. Ik suggereer het forum van Findartinfo.com

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.