Informatie gezocht

ik kom er maar niet uit

Gepost door Christine 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • ik kom er maar niet uit

    11 februari 2011 17:23
    Goeie dag,
    Ik heb laatst een schilderij / pastel tekening gekocht en zou zo graag eens willen weten wie het gemaakt heeft, het enige wat leesbaar is zijn de voorletters.
    De letters die leesbaar zijn dat zijn de J.F voor de rest kan ik er geen pap van koken.
    Met vriendelijke groet,

    Christine
  • Re: ik kom er maar niet uit

    11 februari 2011 17:58
    Lijkt me iets van de familie Cox uit de Plasmolen bij Nijmegen.
  • Re: ik kom er maar niet uit

    13 februari 2011 08:58

    Oke de familie Cox, weet u dan ook van wie de voorletters J F zijn?
    Toen ik het werk zag hangen was ik gelijk verkocht, ik vind het erg mooi en het doet mij denken aan mijn jeugd in Zeeland.
    Weet u ook of dat het werk iets van waarde heeft?
    Ik zou het nooit verkopen omdat ik het erg mooi vind maar het is wel fijn te weten.
    Met vriendelijke groet,

    Christine
  • Re: ik kom er maar niet uit

    13 februari 2011 13:21
    Wat kunnen we hier nou met een signatuur die we niet zien?
  • Re: ik kom er maar niet uit

    13 februari 2011 18:47
    Tik bij Marktplaats in de rubriek Kunst en Antiek maar eens Cox in. Dan zie je handenvol van deze pastels die allemaal op elkaar lijken, van Peter Cox, Huub Cox, Gerard Cox etc. Ze hebben meestal moeilijke signaturen, vandaar dat ik die J.F. nog moet zien.
  • Re: ik kom er maar niet uit

    14 februari 2011 10:16
    Ik heb gekeken op Marktplaats en ja er zijn er een berg van Cox die schilderen en inderdaad ze lijken erg op elkaar.
    Ik heb een foto kunnen maken van de Handtekening maar word er nog niets wijzer van.
  • Re: ik kom er maar niet uit

    16 februari 2011 02:30
    Tja, je zou zweren dat er J.F..... staat, maar die de signaturen van die Coxen zijn zo raar, die F zou zo maar een C kunnen zijn. Dat vonden ze artistiek, denk ik. Je zou eens kunnen vragen bij de club die zich met de familie Cox en de Plasmolen bezighoudt: stichtingvanmourik@planet.nl telefoon 024-6961381 of kijken op www.stichtingvanmourik.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.