Informatie gezocht

pastel van W. Emmer

Gepost door koning 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • pastel van W. Emmer

    10 april 2008 13:02
    Ik ben in het bezit van een pastel gesigneerd W. Emmer, gedateerd 1940 en met titel 'Herfst', afmeting: 45 x 25 cm.
    Het werk is van hoge kwaliteit en toch kan ik nergens informatie over deze kunstenaar vinden.
    Wie kan mij verder helpen?
  • Re: pastel van W. Emmer

    30 december 2014 15:47
    Willem Emmer was een oudoom van mij. Hij is geboren in 1895, op de st Peterlaan in Arnhem. Kwam uit een gezin van 11 kinderen. Wij zijn in het bezit van een paar olieverf schilderijen, waaronder een zicht op een rivier met landerijen eromheen. Ook zijn er diverse aquarellen. Blijkbaar zat hij vaak op Texel, want er zijn ook diverse aquarellen van klein formaat. O.a. voorstellende de schorren op Texel. en een zicht op het drooggevallen wad. Verder hebben we nog een aquarel van een berkenlaantje en een olieverfschilderij van berkenboompjes op de heide. Vooral de aquarellen zijn heel mooi en gedetailleerd gemaakt. Ik heb hem niet persoonlijk gekend, hoewel het een broer van mijn oma was. Ik weet dat hij aardig wat werk gemaakt moet hebben, want schilderen was een passie van hem, zoals ook te zien is. Of hij ook actief heeft geschilderd voor de verkoop is mij niet bekend. Het werk wat u van hem heeft is denk ik van een latere tijd dan de dingen die wij van hem hebben.
  • Re: pastel van W. Emmer

    30 december 2014 15:58
    Bijgaand een paar afbeeldingen van het in ons bezit zijnde werk.
  • Re: pastel van W. Emmer

    27 oktober 2020 13:24
    Ik heb onlangs een schilderij, enigszins beschadigd, gekocht met de ondertekening van een ...Emmer, en als titel "Maarssen". Ik ging op zoek naar wie dat zou kunnen zijn en trof deze oproep wie iets wist over een pastel. De bijbehorende afbeelding en met name de manier van ondertekening doen mij vermoeden dat het schilderij is van dezelfde Willem Emmer.
    Het is een schilderij van 60 bij 80 centimeter van een brugje in het dorp Maarssen, waarvan ook andere afbeeldingen te vinden zijn. Het is de Evert Stokbrug, ook wel de Kaatsbaanbrug genoemd.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2020 14:08 door Henk.Spaan.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.